Vântu umflă potu’
Realitatea Media este gata să meargă până în pânzele albe – mai exact, la peste 70 de milioane de euro – pentru a achiziționa drepturile TV ale Ligii I pe următorii trei ani.
Telesport, Antena 1, Realitatea, Boom TV și Kanal D au achiziționat, cu 40.000 de euro, caietul de sarcini și s-au înscris în cursă. LPF a stabilit o sumă de pornire de 54 de milioane de euro pentru licitația care va avea loc lunea viitoare, pe 31 martie.
Adică o medie de 18 milioane de euro pe sezon. Cluburile speră să obțină 60 de milioane de euro, de-a lungul celor trei sezoane, de la 18 milioane în primul, la 20 în al doilea an, apoi 22. Licitația este deschisă, cu strigare, la fiecare ofertă suma crescând cu 500.000. Teoretic, s-ar putea ca suma să scadă față de ceea ce cere LPF.
Practic, dată fiind concurența acerbă, aproape sigur va crește.
Se știe deja că Boom TV este gata să ofere 54 de milioane. Pe turnantă vine însă puternic Realitatea Media, lucru recunoscut în cercuri restrânse chiar de cei de la Boom.
În culisele trustului lui Sorin Ovidiu Vântu se vorbește că acesta este gata să meargă până la 74 de milioane de euro pe trei sezoane, adică peste 24 de milioane de euro media pe sezon. Suma pare uriașă, dar la fel și gândurile lui Vântu: are deja licență pentru două canale TV de sport, care vor fi numite Realitatea Sport Fan și Derby și care vor începe să emită în toamnă. Exact când începe noul sezon…
Mai mult, unul dintre ele va fi în sistem pay tv. În plus, se vorbește și de o colaborare cu Kanal D, care să achiziționeze opțiuni de la Realitatea.
În 2006, trustul lui Vântu a cheltuit peste 500.000 de euro pe meciurile Steaua – Rapid și Steaua – Middlesbrough. Primul i-a adus o audiență medie de 27 de puncte, adică aproape 3.000.000 de telespectatori în mediul urban.
Sorin Ovidiu Vântu este al patrulea bogat al României în ultimul Top 300 Capital, cu 2,1-2,3 miliarde de dolari din investiții financiare, media și imobiliare