Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, foarte aproape de finalizare! În ce stadiu se află lucrările | GALERIE FOTO
CFR Infrastructură a emis astăzi un comunicat prin care anunță stadiul lucrărilor la linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. Proiectul feroviar este parte din organizarea Campionatului European 2020 la București.
Printr-o postare pe pagina de Facebook, CFR Infrastructură a dat publicității mai multe fotografii noi cu stadiul lucrărilor. Instituția precizează că proiectul este finalizat în proporție de 95%. Pânâ în acest moment, s-au montat 19,1 kilometri de linie ferată, iar în luna august ar putea avea loc inaugurarea.
Calea ferată aeroport-gară este finalizată în proporție de 95%
Aceeași sursă menționează că lucrările la calea ferată, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sunt incluse în două mari proiecte feroviare, și anume Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia – Baloteşti (finanțare de la Bugetul de Stat) și Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (finanțare din fonduri europene).
Peste 22.000 de suporteri străini sunt așteptați a sosi la București pentru fiecare partidă de la Euro 2020 ce se va disputa pe Arena Națională din București.
De la aeroport la gară în 15 minute
La începutul lunii mai, Gică Popescu, consilierul ministrului în privința organizării Campionatului European 2020, amânat pentru anul viitor din cauza pandemiei, se arăta bucuros de stadiul lucrărilor, într-una dintre vizitele de lucru. Oficialul a dezvăluit că noua rută va putea asigura transportul într-un timp de 15 minute.
„De la aeroport la Gara de Nord în 15 minute! După ce am vizitat săptămâna trecută cele 3 stadioane aflate în construcție pentru Euro 2021, deja îi puteam spune așa, astăzi am inspectat, alături de domnii Lucian Bode, ministrul Transporturilor, și de Ionuț Stroe, ministrul Sportului, lucrările de la calea ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord. Sunt printre puținii care au crezut în acest proiect. Când vorbeam despre calea ferată de la Otopeni la Gara de Nord, oamenii mă priveau cu neîncredere. Pe undeva, erau îndreptățiți.Ultimul tronson de cale ferată în România s-a construit în anul 1984. Mi-am asumat public proiectul acesta”, scria atunci Gică Popescu pe Facebook.