Lovitură după lovitură pentru FRF!** Curtea de Apel explică în 16 pagini alte ilegalități comise de forul suprem: datoria de 7 milioane de euro către Pițurcă, demontată
În urmă cu câteva zile, Curtea de Apel București a dat publicității motivarea deciziei de a declara ilegal Comitetul Executiv din vara anului 2011, în urma căruia s-a luat decizia ca Universitatea Craiova să fie dezafiliată. Joi, a fost rândul unei alte motivări a Instanței, aceea din cazul privind presupusa datorie de 7 milioane de euro a lui Adrian Mititelu către Victor Pițurcă. CAB a explicat în 16 pagini cum au fost comise ilegalitățile care au condus la dfispariția din peisaj a unuia dintre cele mai importante cluburi ale României.
Iată mai jos câteva pasaje din sentință:
„…… litigiile decurgând din contracte individuale de muncă nu sunt de compența comisiilor din cadrul FRF
…… litigiul dintre Universitatea Craiova și Pițurcă Victor are caracterul unui conflict de muncă și este exclus de la juristdicția FRF
…. dispozițiile Codului muncii sunt imperative și nu pot fi încălcate în vreun fel
…. clauza compromisorie din contract încheiat între părți care stipula că litigiile sunt de competența FRF este nulă și inoperantă
…. comisiile cu atribuții jurisdicționale din FRF, neavând competență, nu erau îndreptățite să judece acest litigiu în acest sens, depășindu-și puterile ce le erau acordate potrivit normelor juridice relevante cu caracter imperativ și de ordine publică
…… conflictele de muncă în România sunt doar de competența instanțelor judecătorești prevăzute de lege, fiind exclusă posibilitatea soluționării acestora de către alte entități, de genul comisiilor cu atribuții juristdicționale din cadrul FRF. Acestea din urmă nu fac parte din sistemul instanțelor de judecată, ce cuprinde judecătorile, tribunalele, curțile de apel și Înalta Curte de Casație și Justiție și nu se pot substitui acestora.
…… potrivit art. 5 din Codul civil de la 1864 și art. 11 din noul Cod civil, nu se pot deroga prin convenții sau acte juridice unilaterale de la legile care interesează ordinea publică… ori regulamentele de care se prelevează FRF sunt acte juridice unilaterale, care nu pot deroga de la precizatele dispoziții din Codul muncii și Codul civil”