Asalt media la EURO 2008

Participarea României la CE de fotbal a concentrat un interes major din partea mass-mediei de la noi.

Postul public de televiziune, care deține drepturile exclusive de transmisie, va trimite la EURO 2008 o echipă formată din nu mai puțin de 60 de oameni: comentatori, operatori, reporteri, producători, tehnicieni, șoferi etc. Toate partidele vor fi transmise în direct, 27 pe TVR 1, iar 4 pe TVR 2.

Dată fiind prezența României în meciurile de la EURO, publicitarii s-au grăbit din timp să cumpere tot spațiul de reclamă disponibil, acesta epuizându-se în timp record. Fiecare partidă va fi însoțită de 24 de minute de publicitate, împărțite în trei calupuri a câte opt minute. Conform calculelor făcute de TV Mania, TVR a încasat aproximativ 5 milioane de euro din vânzările de publicitate la transmisiile de la EURO.

În afara postului public, și celelalte stații tv din România își vor trimite echipe în Elveția și Austria, chiar dacă reporterii și operatorii respectivi nu vor avea acces pe stadioane și nici măcar în apropierea acestora. Paul Zaharia, ofițerul de presă al FRF, a estimat pentru ProSport că numărul total al cererilor de acreditare venite din partea presei românești pentru EURO 2008 a depășit 100, dintre acestea fiind acceptate aproximativ 70 de acreditări, cifrele neluând în calcul echipa TVR, care are regim separat.

La nivel global, organizatorii vor opera 10.000 de acreditări mass-media. Dintre acestea, 4.800 vor fi pentru presa radio și tv, 2.800 pentru presa scrisă, 900 pentru fotografi, 900 pentru Host Broadcaster și așa mai departe. În 2000, la EURO au fost acreditați aproximativ 7.800 de jurnaliști, iar patru ani mai târziu, cu încă o mie în plus.

Drepturile tv pentru 2008 au fost vândute de către agenția SportFive cu 1,05 miliarde de euro, în timp ce cu patru ani în urmă, la EURO 2004, UEFA obținuse doar 740 de milioane.

Publicat: 29 05. 2008, 17:07
Actualizat: 29 05. 2008, 17:07