EXCLUSIV | Burleanu confirmă că Adidas rămâne sponsorul naționalei: „Este cel mai vechi partener al FRF”
UPDATE 12:30 Președintele FRF, Răzvan Burleanu, a confirmat faptul că s-a întâlnit cu reprezentanții firmei Adidas și a ajuns la un acord pentru prelungirea parteneriatului cu firma de echipamemt sportiv care îmbraca naționala din 1970.
„Zilele trecute m-am întâlnit cu reprezentanții celor de la Adidas și am ajuns la un acord pentru prelungirea înțelegerii. Este cel mai important producător de echipament sportiv din lume și este cel mai vechi partener al FRF”, a spus Răzvan Burleanu.
În urmă cu două săptămâni, ProSport scria despre intenția celor de la Adidas de a renunța la colaborarea cu Federația la finalul anului, atunci când expiră contractul semnat de cele două părți în 2009. Conform surselor de la „Casa Fotbalului” producătorul german de echipament ar fi dat semne clare că nu și-ar mai dori prelungirea contractului și, astfel, de lângă FRF ar fi dispărut cel mai longeviv sponsor din istorie.
- La Campionatul Mondial din 1970, conform mărturiilor lui Cornel Dinu, România a îmbrăcat pentru prima oară echipamentele făcute de Adidas
- Răzvan Burleanu și Gheorghe Chivorchian au participat săptămâna trecută la o întâlnire cu reprezentanții producătorului german de echipament
Colaborarea dintre Adidas și FRF urma să înceteze în luna decembrie a acestui an, conform surselor de la „Casa Fotbalului”. Iar incidentul petrecut imediat după lansarea noului echipament al tricolorilor nu făcea altceva decât să alimenteze această informație. Atunci, Victor Pițurcă s-a plâns public de modelul treningurilor de prezentare, iar această remarcă a selecționerului nu a trecut neobservată în rândul reprezentanților Adidas din România: „Design-ul final a fost ales de oficialii Federației, după ce anul trecut le-am expus o serie de variante pentru echipamentul de prezentare”.
La mijlocul săptămânii trecute, Răzvan Burleanu și Gheorghe Chivorchian s-au întâlnit cu oficialii Adidas și, spun oamenii de la „Casa Fotbalului”, au reușit să salveze cel mai longeviv parteneriat al Federației din istorie: „Știam și noi că Adidas ar vrea să plece. Erau făcute toate demersurile în acest sens, dar i-am întors din drum”. Cum contractul cu producătorul german de echipament este încă în derulare, o nouă înțelegere între cele două părți nu a fost încheiată încă în mod oficial, însă există asigurări că această colaborare va continua și din 2015. Contactați, reprezentanții Adidas din România nu au dorit să comenteze informația, însă acest subiect se află pe lista federalilor pentru conferința de presă de luni, de la sediul FRF.
Doar naționala primește bani pentru echipament
În cazul în care înțelegerea verbală pe care Federația o are cu Adidas se va materializa, rămân de urmărit detaliile financiare ale contractului. Față de anul 2009, atunci când a fost semnat ultimul angajament cu Adidas, contextul economic este radical schimbat și este greu de crezut că producătorul german va continua să plătească 300.000 de euro anual pentru a-i îmbrăca pe tricolori. Explică oamenii din piața de publicitate: „În prezent, echipa națională este singura echipă românească plătită de sponsorul de echipament. Toate celalalte formații, inclusiv Steaua, primesc doar echipament de la sponsori. Iar ofertele existente pe piață în acest moment sunt de tipul celor pe care le au formațiile de club”.
300.000 de euro este suma pe care o încasează anual Federația de la Adidas, în baza contractului semnat în 2009