După un buget-record în 2009, aproximativ 11 milioane de euro, federația va avea la dispoziție doar sub jumătate din această sumă în anul care vine
La finalul unei campanii de calificare catastrofală la Mondialul din Africa de Sud, FRF se confruntă cu consecințe devastatoare. Contraperformanțele naționalei atrag pierderea banilor de la FIFA și scăderea contractelor de publicitate sau a veniturilor din drepturile TV.
Necalificarea a produs pierderi semnificative federației. „Estimăm că neparticiparea la Cupa Mondială din Africa de Sud va priva FRF de un câștig de aproximativ 6 milioane de euro”, a declarat directorul general al FRF, Ionuț Lupescu. Cum valoarea echipei ridică semne de întrebare și asupra următoarelor calificări, e posibil ca această situație să se repete și în 2012. Pentru Mircea Sandu, problemele financiare care se profilează, asociate cu criza de imagine a fotbalului românesc vin într-un moment delicat: campania electorală pentru președinția FRF bate la ușă! Cât mai costă televizarea naționalei?
Mai mult, FRF trebuie acum să vândă din nou drepturile de televizare ale echipei naționale la un preț cu siguranță mai mic decât contractul de până acum. Antena 1 a plătit 2,6 milioane de euro pentru cel mai scump contract din istorie, 500.000 pe meci, însă, potrivit analiștilor media, a pierdut cel puțin un milion de euro. „Cred că un meci face cel mult 250.000, dar mai sunt și alte beneficii cu alte emisiuni produse pe lângă acest pachet” spune Răzvan Varabiescu, director general la Aegis Media Central Services, una dintre cele mai importante agenții de media din România. Prin urmare, e de estimat că FRF va vinde drepturile TV în cadrul unui contract considerabil mai mic decât cel de până acum, cu circa un milion sub ce a oferit Antena 1.
Scandalurile îndepărtează sponsorii
Federația mai are o mare problemă – sponsorii, care în 2009 au adus împreună la buget aproape 4 milioane de euro, nu mai sunt la fel de atrași de naționala României.
Avem o națională al cărui star petrece cu sârbii până la cinci dimineața după o înfrângere umilitoare, 0-5 cu Serbia. În paralel, URSUS a oferit anul trecut 1,2 milioane de euro pe an celor de la FRF, depășind de patru ori suma cheltuită de sponsorul ultimilor zece ani – Bergenbier. „O nouă atitudine pentru echipa națională”, conceptul introdus de URSUS, ar putea să însemne și o altă abordare pentru cel mai scump contract din istoria fotbalului românesc – o renegociere sau beneficii suplimentare de la o națională părăsită pe furiș de starul ei, Adrian Mutu. Primul contract de sponsorizare dintre FRF și Samsung, în valoare de aproximativ 200.000 de euro pe an, a fost deja rupt, având ca motivație criza. Este de așteptat ca și alți sponsori să nu mai dorească să achite note de plată piperate la barurile și cluburile frecventate de unii tricolori în timpul convocărilor.
„Drepturile de televizare ale meciurilor naționalei puteau fi exploatate mai bine ca marketing și ca imagine de către Antena 1”, Cristi Crețu, director departament Sport la Antena 1 și GSP TV
„Vreau să fiu optimist, dar în același timp trebuie să fiu realist. Eu mi-aș dori să obținem cel puțin aceeași sumă pentru drepturile TV”, Cristi Iancu, Director General SEG, partener exclusiv de marketing al FRF
„Surprize de genul RCS la Liga I nu vor apărea deoarece nu vom ceda sub nicio formă și pentru nicio sumă drepturile către posturi de nișă sau fără acoperire”, Cristi Iancu, Director General SEG, partener exclusiv de marketing al FRF
CÂT PIERDE FRF 6 milioane de euro bani oferiți de FIFA pentru calificarea la Cupa Mondială 1 milion de euro din drepturile TV 600.000 de euro prin retragerea primului sponsor al echipei naționale Total 7,6 milioane de euro
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER