Gaură în bugetul FRF

După un buget-record în 2009, aproximativ 11 milioane de euro,
federația va avea la dispoziție doar sub jumătate din această sumă
în anul care vine

La finalul unei campanii de calificare catastrofală la Mondialul
din Africa de Sud, FRF se confruntă cu consecințe devastatoare.
Contraperformanțele naționalei atrag pierderea banilor de la FIFA
și scăderea contractelor de publicitate sau a veniturilor din
drepturile TV.

Necalificarea a produs pierderi semnificative federației. „Estimăm
că neparticiparea la Cupa Mondială din Africa de Sud va priva FRF
de un câștig de aproximativ 6 milioane de euro”, a declarat
directorul general al FRF, Ionuț Lupescu. Cum valoarea echipei
ridică semne de întrebare și asupra următoarelor calificări, e
posibil ca această situație să se repete și în 2012.
Pentru Mircea Sandu, problemele financiare care se profilează,
asociate cu criza de imagine a fotbalului românesc vin într-un
moment delicat: campania electorală pentru președinția FRF bate la
ușă!

Cât mai costă televizarea
naționalei?

Mai mult, FRF trebuie acum să vândă din nou drepturile de
televizare ale echipei naționale la un preț cu siguranță mai mic
decât contractul de până acum. Antena 1 a plătit 2,6 milioane de
euro pentru cel mai scump contract din istorie, 500.000 pe meci,
însă, potrivit analiștilor media, a pierdut cel puțin un milion de
euro. „Cred că un meci face cel mult 250.000, dar mai sunt și alte
beneficii cu alte emisiuni produse pe lângă acest pachet” spune
Răzvan Varabiescu, director general la Aegis Media Central
Services, una dintre cele mai importante agenții de media din
România. Prin urmare, e de estimat că FRF va vinde drepturile TV în
cadrul unui contract considerabil mai mic decât cel de până acum,
cu circa un milion sub ce a oferit Antena 1.

Scandalurile îndepărtează
sponsorii

Federația mai are o mare problemă – sponsorii, care în 2009 au adus
împreună la buget aproape 4 milioane de euro, nu mai sunt la fel de
atrași de naționala României.

Avem o națională al cărui star petrece cu sârbii până la cinci
dimineața după o înfrângere umilitoare, 0-5 cu Serbia. În paralel,
URSUS a oferit anul trecut 1,2 milioane de euro pe an celor de la
FRF, depășind de patru ori suma cheltuită de sponsorul ultimilor
zece ani – Bergenbier. „O nouă atitudine pentru echipa națională”,
conceptul introdus de URSUS, ar putea să însemne și o altă abordare
pentru cel mai scump contract din istoria fotbalului românesc – o
renegociere sau beneficii suplimentare de la o națională părăsită
pe furiș de starul ei, Adrian Mutu. Primul contract de sponsorizare
dintre FRF și Samsung, în valoare de aproximativ 200.000 de euro pe
an, a fost deja rupt, având ca motivație criza. Este de așteptat ca
și alți sponsori să nu mai dorească să achite note de plată
piperate la barurile și cluburile frecventate de unii tricolori în
timpul convocărilor.

„Drepturile de televizare ale meciurilor naționalei puteau fi
exploatate mai bine ca marketing și ca imagine de către Antena 1”,
Cristi Crețu, director departament Sport la Antena 1 și GSP
TV

„Vreau să fiu optimist, dar în același timp trebuie să fiu realist.
Eu mi-aș dori să obținem cel puțin aceeași sumă pentru drepturile
TV”, Cristi Iancu, Director General SEG, partener exclusiv de
marketing al FRF

„Surprize de genul RCS la Liga I nu vor apărea deoarece nu vom ceda
sub nicio formă și pentru nicio sumă drepturile către posturi de
nișă sau fără acoperire”, Cristi Iancu, Director General SEG,
partener exclusiv de marketing al FRF

CÂT PIERDE FRF
6 milioane de euro bani oferiți de FIFA pentru calificarea la Cupa
Mondială
1 milion de euro din drepturile TV
600.000 de euro prin retragerea primului sponsor al echipei
naționale
Total 7,6 milioane de euro

Publicat: 20 10. 2009, 10:43
Actualizat: 20 10. 2009, 18:34