Digi Sport aruncă piața media în aer. Postul lui Zoltan Teszari a achiziționat cu un milion de euro meciurile naționalei din Belarus (3 septembrie) și din Franța (9 octombrie), ambele din preliminariile CE 2012. Cele două jocuri, cele mai importante din această toamnă, vor putea fi vizionate astfel de numai 40 la sută din populația cu acces la tv.
Chiar dacă în pachet au mai fost incluse și partidele de acasă ale Franței și Belarus, prețul plătit de Digi Sport este enorm, de trei ori peste ce au oferit stațiile mari, PRO TV, TVR și Antena 1. Practic, un meci al tricolorilor din deplasare va fi de cel puțin două ori mai scump decât unul de acasă, contractul cu TVR, care include meciurile jucate de toate naționalele României, fiind evaluat la două milioane de euro.
Direcționarea naționalei spre Digi Sport ridică două probleme. În primul rând, prima reprezentativă va fi ascunsă în cablu, doar 40 la sută din populație având acces la aceste meciuri. Precedentele jocuri ale României de pe Digi Sport au înregistrat minime istorice – 1,2 puncte în iunie cu Macedonia și Honduras, o cădere dramatică față de Olanda – România, din 2007, care a avut aproape 28 de puncte pe TVR. În al doilea rând, naționala dispare dintre programele care ofereau rezultate sănătoase; un meci al României nu mai produce mai mult de 50.000 de euro din publicitate. Echipa care a pierdut acasă, 0-3 cu Lituania, sau a scos doar un 1-1 în Ghencea, cu Austria, a coborât sub nivelul de audiență înregistrat de meciurile Stelei și ale lui Dinamo.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER