Naționala, ascunsă pe cablu
Digi Sport aruncă piața media în aer. Postul lui Zoltan Teszari
a achiziționat cu un milion de euro meciurile naționalei din
Belarus (3 septembrie) și din Franța (9 octombrie), ambele din
preliminariile CE 2012. Cele două jocuri, cele mai importante din
această toamnă, vor putea fi vizionate astfel de numai 40 la sută
din populația cu acces la tv.
Chiar dacă în pachet au mai fost incluse și partidele de acasă ale
Franței și Belarus, prețul plătit de Digi Sport este enorm, de trei
ori peste ce au oferit stațiile mari, PRO TV, TVR și Antena 1.
Practic, un meci al tricolorilor din deplasare va fi de cel puțin
două ori mai scump decât unul de acasă, contractul cu TVR, care
include meciurile jucate de toate naționalele României, fiind
evaluat la două milioane de euro.
Direcționarea naționalei spre Digi Sport ridică două probleme. În
primul rând, prima reprezentativă va fi ascunsă în cablu, doar 40
la sută din populație având acces la aceste meciuri. Precedentele
jocuri ale României de pe Digi Sport au înregistrat minime istorice
– 1,2 puncte în iunie cu Macedonia și Honduras, o cădere dramatică
față de Olanda – România, din 2007, care a avut aproape 28 de
puncte pe TVR.
În al doilea rând, naționala dispare dintre programele care ofereau
rezultate sănătoase; un meci al României nu mai produce mai mult de
50.000 de euro din publicitate. Echipa care a pierdut acasă, 0-3 cu
Lituania, sau a scos doar un 1-1 în Ghencea, cu Austria, a coborât
sub nivelul de audiență înregistrat de meciurile Stelei și ale lui
Dinamo.