Acum 4 zile, presa internațională a anunțat cu mare fast amplasarea primului ATM din Somalia, la 47 de ani după apariția mondială a aparatului de retras bani. Bancomatul instalat de banca Saalam Somali le oferă locuitorilor din Mogadiscio posibilitatea de a retrage dolari, deși moneda națională este șilingul.
Ce legătură are ATM-ul somalez cu meciul România – Ungaria? Foarte simplu. Impactul apariției bizare de pe străzile Somaliei rivalizează cu modul în care înțeleg oficialii FRF să exploateze comercial potențialul de marketing al echipei naționale.
Într-o perioadă în care sponsorii sunt tot mai rari, deși președintele Răzvan Burleanu a promis fonduri generoase la alegerile din 5 martie, federația a decis să profite de pe urma unui meci cu Ungaria și să monetizeze asistența de 49.000 de oameni de pe Național Arena. Așa au apărut magazinele improvizate în spațiile destinate comerțului din interiorul stadionului.
Prize, leucoplast și sponsorul oficial Adidas: detalii nesemnificative din magazinul oficial al FRF
Aparent, totul s-a făcut ca în Occident, cu panouri de carton care să atragă suporterii spre standul unde se vindeau tricouri, fulare și șepci în culorile naționalei. „Tricolorii sunt aici! Cumpără simbolurile Echipei Naționale, de acum ai FRF lângă tine!”, scria pe panouri. Totuși, uitați-vă cu atenție la poza de mai sus! Priviți cum sunt prinse produsele sponsorului oficial Adidas pe perete placat cu faianță. Benzi de leucoplast fixează tricourile, pantalonii, jambierele și celelalte exponate, cu prețuri cuprinse între 36 și 387 de lei.
Aspectul de bazar ieftin nu le-a scăpat nici fanilor. La finalul meciului, la unul dintre punctele importante de vânzare se vânduseră doar două tricouri galbene și două șepci, în total 510 lei, deși prin fața standului trecuseră mii de suporteri.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER