„Arena Multifuncțională Dinamo” va fi cel mai scump stadion, per loc, din România. ProSport a aflat explicațiile și un detaliu tehnic foarte important. Înainte de a începe demolarea, proiectanții au detectat o altă problemă. În „Ștefan cel Mare” va avea o lucrare complexă pentru susținerea clădirilor riverane de pe Calea Floreasca, în principal Spitalul de Urgență.
Suporterii dinamoviști au avut parte, săptămâna trecută, de o veste foarte bună. Marți, 28 noiembrie, la Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Amenajării a avut loc o ședință în care au fost aprobați indicatorii tehnico- economici pentru „Arena Multifuncțională Dinamo”.
La întâlnire au fost prezenți și reprezentanții clubului din „Ștefan cel Mare”. Ministerul Afacerilor Interne, prin Clubul Sportiv, este beneficiarul investiției.
Ionuț Lupescu, consilierul CS Dinamo și Adrian Veștea, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Amenajării, au participat la întâlnirea în care membrii comisiei au votat, în unanimitate, aprobarea indicatorilor.
Așa cum este punctat în informația de mai sus, noul stadion al „câinilor” va fi cel mai scump realizat vreodată în țara noastră. Estimarea este valabilă la un preț per loc. Motivul principal este legat de scumpirea materialelor de construcție. La fel, mâna de lucru are un alt cost, mai ales după ce a început războiul în Ucraina. În final, este de locație, arena fiind în miezul Capitalei!
Va fi greu de construit, cum a fost și la Rapid, acolo nici nu puteai să te miști. Șinele, trotuarul, Teatrul Giulești, sala polivalentă, bazinul de înot în spate, la fel, printre blocuri, cu acces greu. Aici ține de constructor, de modul în care își gândește procesul tehnologic. Din punctul meu de vedere, cea mai mare parte de betoane trebuie să o faci noaptea, ziua riști să pierzi nu știu cât cu mașinile în trafic, orice aduci vine din afara Bucureștiului, pe centură, la un moment dat trebuie să tai orașul să ajungi în centru”, Adrian Cefalan, pentru ProSport, în luna august.
În plus, în cadrul ședinței de la Ministerul Dezvoltării, Adrian Cefalan a precizat o altă sarcină apărută pentru ridicarea stadionul mult dorit de dinamoviști. Una tehnică pe care proiectanții au vizionat-o. Astfel, Spitalul de Urgență Floreasca, riveran stadionului Dinamo spre artera Calea Floreasca, reprezintă un motiv pentru care complexitatea lucrării din „Ștefan cel Mare” va fi la un grad mărit.
Din informațiile noastre este vorba de spital și de toate clădirile care se întind pe aliniamentul sala polivalentă -peluza sud -tribuna 0- tribuna 1- peluza nord, până aproape de fosta arenă Victoria! Pe toată această rază trebuie montați piloți de susținere, iar acest lucru se va întâmpla înainte de demolarea acelei zone. Compania Națională de Investiții și beneficiarul vor susține costurile acestei lucrări de complexitate.
Noi o să facem un canivou pentru devierea de rețea (n.r. ProSport a scris pe marginea acestui subiect în vara acestui an) însă marea problemă la Dinamo este că o parte din stadion funcționează ca și zid de sprijin. Dacă tu o să dărâmi stadionul, riști să-ți plece Spitalul de Urgență și toată zona. Astfel că proiectul prevede o incintă de piloți care să stabilizeze și, după aceea, să poți să faci demolarea. Exact același lucru l-am făcut la Rapid, de la stradă spre Teatrul Giulești, acolo era aceeași problemă, dar pe o porțiune mult mai mică”, a transmis Adrian Cefalan, în fața membrilor comisiei Ministerului Dezvoltării.
O altă sarcină care a format o discuție mai largă în ședința menționată chiar înainte ca indicatorii să fie avizați a fost legată de problema certificatului urbanistic, mai bine spus de războiul purtat în instanță de Primăria Capitalei cu primăriile de sector.
Astfel, „Arena Multifuncțională Dinamo” deține certificatul de urbanism de la Primăria Sectorului 2, acolo unde se află Parcul Sportiv Dinamo cu adresa șoseaua Ștefan cel Mare nr. 7-9.
Adrian Cefalan și reprezentanții CS Dinamo au explicat în fața membrilor comisiei, chiar înainte de vot, această problemă și au lăsat de înțeles că, din acest punct de vedere, lucrurile vor fi rezolvate.
„Până scoatem HG-ul de demolare, până scoatem procedura de achiziție, proiectare, execuție, probabil va mai dura, într-un ritm normal, dacă nu avem contestații, 6-8 luni. În 8 luni se pot întâmpla multe, nu poți să știi care va fi finalizarea acestui proces cu PUZ-ul, vedem atunci, la momentul ăla, în cazul în care se semnează contractul de proiectare, execuție, se va solicita un nou certificat de urbanism și vedem dacă sunt constrângeri sau nu, dar acum să condiționăm o ipoteză că o să se piardă sau o să se câștige acest proces, nu avem de unde să știm. La momentul de față, certificatul de urbanism este în vigoare, ce va fi peste trei luni…”, a transmis directorul din cadrul CNI.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER