Noul Cod Fiscal, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2016, este un bulă de oxigen pentru cluburile din România. Echipele vor plăti taxe mai mici și plafonul de sponsorizare pentru firme a fost ridicat de la 0,3% la 0,5%. O noutate este și că FRF nu va mai plăti impozite.
Noul Cod Fiscal va ușura misiunea cluburilor de a ține pasul cu cheltuielile. Echipele care plătesc salarii mari vor scăpa de o parte din impozite, în timp ce firmele au posibilitatea să direcționeze mai mulți bani pentru sponsorizarea cluburilor sportive. O altă modificare interesantă este că primele pentru performanțe internaționale nu vor mai fi impozitate.
Iată modificările din Codul Fiscal care vizează fotbalul, conform FRF.ro.
Articol modificat: Art. 25 (4) lit. i)
Implicații: Plafonul sponsorizărilor se ridică de la 0.3% la 0.5%, acestea putându-se reporta pe o perioadă de 7 ani. Propunerea inițială a FRF a fost ridicarea plafonului la 1%. Practic, din 2016, societățile comerciale au posibilitatea să direcționeze mai mulți bani, prin sponsorizări, către fotbal. Această modificare reprezintă o provocare pentru cluburi, care își pot atrage astfel surse de finanțare consistente și transparente prin dezvoltarea zonelor de marketing, comercial și comunicare.
Articol modificat: Art. 62 lit. w)
Implicații: Cluburile care aspiră la participarea în competiții continentale, precum și cele care obțin participarea în aceste competiții, vor avea de acum posibilitatea de a oferi prime neimpozabile, pentru calificare și pentru participare. Astfel, pe de o parte, se încurajează performanța sportivă, atât la nivelul competițiilor interne, cât și în parcursul european al cluburilor românești, în același timp asigurându-se un cadru de impozitare în beneficiul cluburilor.
Articole modificate: Art. 139 (2), Art. 140, Art. 146 – (6)
Implicații: Cluburile aveau obligația de a plăti 5 categorii de contribuții sociale. În urma acestei modificări normative, în situația în care un club acordă salarii mai mari decât cuantumul «5 X salariul mediu brut», va plăti doar 3 dintre aceste categorii de contribuții sociale pentru aceste salarii (asigurarea socială plătită individual, asigurarea socială plătită de angajator și asigurarea de sănătate plătită individual). Propunerea inițială a FRF a vizat aplicarea acestui plafon pentru toate cele 5 categorii de contribuții sociale. Se asigură astfel o relaxare fiscală pentru cluburile de fotbal din România și, totodată, un beneficiu fiscal pentru cluburile care își respectă obligațiile de plată contractuale față de jucări și staff.
Articol modificat: Art. 291 (3)
Implicații: Scăderea cotei TVA de la 24% la 5% pentru accesul la evenimente sportive vine atât în beneficiul cluburilor, care, în calitate de organizatori ai evenimentelor fotbalistice vor putea obține surse de finanțare sporite, cât și în avantajul iubitorilor de fotbal, care vor putea beneficia de prețuri mai mici pentru biletele la partidele de fotbal.
Articol modificat: Art. 456 (1)
Implicații: Prin includerea în categoria listelor de imobile neimpozitabile și a celor deținute de federațiile sportive, Federația Română de Fotbal își va consolida bugetul și va putea direcționa aceste sume, care constituiau impozite, către proiectele dedicate dezvoltării fotbalului românesc.
Într-o postare pe contul său de Facebook, Gabriela Szabo, fosta titulară a postului de ministru al Tineretului și Sportului, subliniază faptul că, o dată cu intrarea în vigoare, la 1 ianuarie, a noului Cod Fiscal, sportul beneficiază de importante facilități de natură fiscală pentru cluburi, printre care mărirea plafonului pentru sponsorizări la 0,5%, de la 0,3%, scutirea de plata impozitelor pentru primele acordate la performanțele internaționale, precum și scăderea TVA la biletele de intrare la manifestările sportive de la 24% la doar 5%. „Încă o reușită din timpul mandatului meu de ministru: modificările din noul Cod fiscal. Un succes în procesul de reformare fiscală a sportului”, scrie Gabriela Szabo, care mulțumește echipei de la firma care a ajutat-o să ducă la bun sfârșit aceste modificări.