Campionatul European din 2020 a fost reprogramat de UEFA în 2021, ca reacție la pandemia de coronavirus. România va avea, astfel, ocazia să își îndeplinească angajamentele și să ducă la bun sfârșit lucrările la cele trei stadioane promise, plus calea ferată care va lega Aeroportul Otopeni de București.
Campionatul European ce trebuia să se desfășoare în această vară a fost programat pentru perioada 11 iunie – 11 iulie 2021 și va fi pentru prima dată în istorie când se va disputa într-un an impar. Anunțul a fost făcut de oficialii UEFA, care au organizat o videoconferință pe tema dezastrului produs de coronavirus.
România va avea încă o șansă de a-și îndeplini promisiunile făcute în 2014, atunci când a fost aleasă între organizatorii ediției jubiliare a Campionatului European.
Până în acest moment, Stadionul Steaua stă cel mai bine. Arena din Ghencea este aproape finalizat si va fi inaugurat în această primavară.
Lucrările sunt avansate și la Arcul de Triumf, iar stadionul Rapid va depăși termenul indicat inițial pentru finalizare. Din punctul de vedere al stadionului Dinamo, lucrurile sunt de mult știute. Arena este ieșită din calculele organizatorilor din cauza încurcăturilor birocratice și de natură legislativă.
Dar iată în ce stadiu sunt lucrările la cele trei stadioane din București:
Ministrul Tineretului și Sportului, prima reacție după ce EURO a fost mutat în 2021. „O decizie bună!” Ce promisiune a făcut
Capacitatea stadionului va fi de 31.254 de spectatori. A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG. 85/7.03.2018. In urma publicarii anuntului de participare nr. 183812/23.03.2018, in data de 10.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse. In data de 18.07.2018 a fost incheiat contractul cu asocierea declarata castigatoare. Valoarea contractului este de 210.067.331 lei fara TVA, cote si taxe. In data de 07.02.2019 s-a emis Autorizatia de construire de catre Primaria Sector 6 Bucuresti. In data de 25.02.2019, ulterior notificarii ISC cu privire la demararea lucrarilor de executie, conform prevederilor legale, a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor de executie privind noua arena sportiva. Stadiul lucrărilor: S-au executat lucrarile de infrastructura in proportie de 95%. Restul de 5% constituie goluri tehnologice necesare evacuarii utilajelor mari din interiorul satdionului. Se executa lucrari la partea de suprastructura a stadionului, lucrari din beton monolit si prefabricate. Stadiul acestor lucrari este de cca.95%. Au inceput lucrarile la instalatii si arhitectura. Stadiul acestor lucrari este de cca. 60%. Din 16.10.2018 a inceput montarea confectiei metalice a acoperisului. In prezent stadiul este de 85%. Din 10.12.2019 a inceput montajul tablei pentru acoperis. In prezent stadiul este de 35%. De asemenea, au inceput lucrarile pentru amenajarile exterioare in zona parcarii VIP. Au inceput lucrarile la amenajarile exterioare. Stadiul acestor lucrari este de 15%.
Imagini noi din interiorul stadionului Ghencea! Arena arată fabulos + Când va fi montat gazonul și cine i-a vizitat pe muncitori | VIDEO
Capacitatea stadionului va fi de 14.050 de spectatori. A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG nr. 208/2018. In urma publicarii anuntului de de participare CN1000299/09.05.2018 pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru Stadionul Giulesti, in data de 01.11.2018 a fost incheiat contractul cu asocierea declarata castigatoare. Valoarea contractului este de 98.318.052,33 lei fara TVA, cote si taxe. La acest moment se definitiveaza documentatia tehnica in vederea obtinerii Autorizatiei de construire, impreuna cu avizele aferente. In data de 11.02.2019 s-a emis Autorizatia de desfiintare/demolare partiala de catre Primaria Sector 6 Bucuresti a vechiului stadion, si ulterior notificarii ISC, conform prevederilor legale, au fost demarate lucrarile de demolare, aferente proiectului. Lucrarile de demolare asupra constructiei vechi au fost finalizatela fel si incinta de piloni forati. In data de 18.07.2019 s-a emis autorizatia de construire. Au inceput lucrarile la partea de infrastructura, stadiul acestora fiind: sapatura realizata in proportie de 100%, betonul de egalizare in proportie de 95%, hidroizolatie la nivelul fundatiilor in proportie de 95%, fundatii in proportie de 95%; elemente suprastructura beton armat 15%
Capacitatea stadionului va fi de 8.207 de spectatori. A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG. 85/7.03.2018. În urma publicarii anuntului de participare nr. 183811/23.03.2018, în data de 10.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse. In data de 25.07.2018 a fost semnat contractul cu asocierea declarata castigatoare. Valoarea contractului este de 78.655.931,11 lei fara TVA, cote si taxe. A fost emisa Autorizatia de Construire Nr. 291/1723434 din 05.06.2019 de catre Primaria Municipiului Bucuresti In prezent stadiul lucrarilor este urmatorul: Lucrarile de sapatura, radier, hidroizolatii realizate in proportie de 95%; Lucrari de executie stalpi, diafragme, fundatii izolate: 85%; Lucrari executie elemente structurale aferente suprastructurii: 60%. Finalizarea lucrarilor de infrastructura a fost conditionata de devierea conductei de apa Dn 800 mm, aflata in amplasamentul lucrarilor (in dreptul Tribunei Est) si care este in sarcina MTS. Aceste lucrari au fost finalizate in data de 30.09. 2019 Lucrari executie structura metalica acoperis: 40%; Lucrari arhitectura si instalatii: 15%.
Stadionul Arcul de Triumf a fost vizitat de „stejari” și este în grafic. Când va fi gata pentru rugby VIDEO
„Este o decizie bună, poate cea mai bună care se putea lua. E o masură de prevenție, contează foarte mult sănătatea, securitatea sportivilor. Competiția va avea loc în 12 orașe europene, pe stadioane de 40-50 000 de locuri. Nu ne vom opri din ceea ce avem de făcut, proiectele de infrastructură vor continua.
Sunt investiții pe care le considerăm de importanță maximă, cu impact pe termen lung, sunt obiective pe are le vrem pe termen lung. Mă pot angaja că EURO se va desfășura în România în cele mai bune condiții!”, a spus ministrul Ionuț Stroe, conform Digi 24.
Ce se întâmpla cu calea ferată Otopeni – București
Linia de cale ferată care leagă Aerorportul Otopeni de Gara de Nord nu mai pare acum un scenariu utopic. De curând, Guvernul a deblocat lucrările, acestea au șanse să fie finalizate până în 2021, când fanii vor ajunge în București
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER