USR Plus Sector 5 a cerut ca numele Arenei Naționale să fie scos la licitație de către Primăria Municipiului București.
Cei din USR Plus sunt de părere că se pot scoate bani frumoși de pe urma celui mai mare stadion din România și vor ca Primăria Municipiului București să scoată la licitație denumirea acestuia pentru a suplimenta veniturile.
Se pare că din septembrie 2011 până în 2019 Arena Națională a produs doar 3 milioane de lei, însă stadionul a costat municipalitatea aproximativ 19 milioane de lei, deși pierderea era la acel moment de 16 milioane de lei, iar în 2020 s-a ajuns la 22 de milioane de lei.
Astfel, USR Plus cere ca Primăria Municipiului București să copieze exemplul din Germania, acolo unde arena din Munchen se numește „Allianz Arena” , iar cea din Frankfurt „Deutsche Bank Park”. Cele două primesc sponsorizări de aproximativ 6, respectiv 5,5 milioane de euro anual.
„USR PLUS București solicită primarului general scoaterea la licitație a numelui Arenei Naționale. Grupul USR PLUS din Consiliul General a înaintat o solicitare primarului prin care să fie suplimentate veniturile generate de municipalitate prin scoaterea la licitație a denumirii Arenei Naționale, o practică deja recunoscută internațional, pentru a acoperi din cheltuielile de operare ale arenei și pentru a reduce presiunea pe bugetul local.
Arena Națională este una dintre clădirile valoroase din patrimoniul Capitalei, cu un cost de construcție și amenajare ce a depășit suma de 200 de milioane de euro. Conform rezultatelor financiare din anul 2019, arena a costat municipalitatea aproximativ 19 milioane de lei și a generat venituri de doar 3 milioane de lei, o pierdere de aproximativ 16 milioane de lei în anul respectiv. În anul 2020, an de pandemie, pierderile au ajuns la 22 de milioane de lei.
Avem exemplul orașelor mari, precum München și Frankfurt, care atrag sponsorizări de 6, respectiv 5,5 milioane de euro anual prin acest mecanism. Considerăm că și Bucureștiul ar putea avea de câștigat în urma unui astfel de parteneriat cu mediul privat. „Avem nevoie de diversificarea veniturilor atrase de municipalitate pentru a ne putea concentra eforturile pe dezvoltarea orașului. Banii atrași prin închirierea numelui Arenei Naționale pentru o anumită perioadă pot fi cheltuiți pentru întreținerea acesteia, iar fondurile care se duc acum din buget pentru întreținere să fie cheltuiți pentru dezvoltarea sportului bucureștean în rândul copiilor, de exemplu”, a declarat Florin Covaci, consilier general USR PLUS și inițiator al demersului.
Dacă propunerea USR PLUS de scoatere a numelui Arenei Naționale la licitație va fi pusă în practică de către primărie, pot fi generate venituri importante, în locul pierderilor pe care Arena le înregistrează în prezent. #USRPLUS”, apare pe contul de Facebook al celor de la USR Plus Sector 5.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER