SPECIAL | Așa a ajuns Carmen București, un club din Liga 4, să strălucească în social media: „Am un laptop și atât! Investițiile tind spre zero”. Unde greșesc echipele din Liga 1
Carmen București a ratat promovarea în Liga 3, însă proiectul rămâne în picioare. Oamenii care au scos din întuneric echipa desființată de comuniști în 1947 vor să facă lucrurile într-o manieră diferită. Un exemplu îl reprezintă modul în care echipa din Liga 4 se prezintă în social media. ProSport a stat de vorbă cu Mihai Cibia, omul responsabil de imaginea clubului în mediul virtual. Un mediu prin care foarte mulți utilizatori au aflat despre povestea echipei Carmen București.
La prima vedere, paginile de Instagram și Facebook ce aparțin echipei Carmen București n duc cu gândul la o formație de primă ligă, care se luptă pentru accederea în grupele cupelor europene. În realitatea, Carmen București evoluează în Liga 4, dar clubul își desfășoară activitatea într-un mod cât se poate de profesionist.
ProSport: De unde a pornit ideea acestui proiect?
Mihai Cibia: Eu am venit în mai 2018 la Carmen. Clubul și-a dorit de la început să fie > în materie de marketing. Nu doar să postăm rezultate și atât. Să facem ceva ca-n vest. Investițiile nu sunt deloc mari! Tind spre zero. Chiar nu costă foarte mult să-ți faci o imagine bună în social media. Ai nevoie de timp și de o gândire mai creativă. Să ieși din tiparul clasic al unei postări de Facebook. Și în cazul transferurilor încercăm să procedăm altfel. Decât să punem o poză simplă, încercăm să o gândim altfel. Să stârnim un pic de interes din partea celor care urmăresc clubul.
Cum au reacționat utilizatorii?
De cele mai multe ori feedback-ul venit din partea lor a fost același. Toți au spus că e ceva altfel. Am câștigat muți suporteri prin social media. Oamenii mi-au dat de înțeles că își doresc ca și celelalte echipe din fotbalul românesc să se îndrepte spre această parte de social media. Peste 50% dintre suporteri i-am câștigat prin intermediul social media. Cei mai mulți s-au oritentat spre noi datorită transparenței, datorită modului în care interacționăm cu ei.
La echipele din Liga 1 nu vedem astfel de lucruri. De ce?
Mi-e greu să vorbesc despre cei de la Liga 1. Probabil că nu au această deschidere către marketingul sportiv. Adică merg mai mult pe marketingul clasic. Folosesc site-ul pentru a publica rezultatele, pentru a prezenta jucătorii, și cam atât. Lipsește partea de creativitate. Craiova este o excepție, asta e clar.
Te inspiri din postările cluburilor importante?
Nu neapărat. Încercăm să preluăm din creativitatea celor de la Liverpool și Bayern.
Ce echipament ai la dispoziție?
Am un laptop, deloc performant (râde), și atât. Și aparatul, pentru că sunt fotograf. Poți ajunge la nivel de Liga 1 cu un minim necesar. Ai nevoie doar de imaginație. Și mai ales dedicare. Dacă nu-ți place fenomenul, nu are cum să iasă ceva potrivit.
Patronul echipei a vrut în mod expres să se implice la Carmen?
Patronul (n.r Ovidiu Adrian Onoasă) și-a dorit să fie în fotbal. S-a lovit de această situație a cluburilor din Liga 1, care nu doresc ceva mai mult. Astfel că a decis să pornească ceva de la zero. Și-a dorit brandul Carmen prin prisma istoriei. S-a discutat cu familia Mociorniță, cu urmașii, iar ei au fost de acord.
După 70 de ani de inactivitate, Carmen a reapărut în fotbalul românesc în 2017. După ce în primul sezon a ratat playoff-ul la mustață, în a doua stagiune a venit succesul neașteptat obținut în fața Stelei. După acel meci din playoff, toată lumea o vedea pe Carmen deja promovată în Liga 3. Campioana Ligii 4 pe București n-a reușit să treacă la baraj de Mostiștea Ulmu, campioana județului Călărași, astfel că în sezonul 2019/2020 vom vedea un nou duel între Steaua și Carmen.