Steaua nu se vede
Subiectul zilei în materie de media vine dinspre Steaua. Cu două zile înainte de meciul de prezentare al roș-albaștrilor, cel cu Genclerbirligi (mâine, ora 22:00), și cu șase înainte de manșa-tur cu Ujpest (joi, ora 20:30), fanii roș-albaștrilor nu știu încă dacă își vor vedea echipa favorită la televizor.
Â
„Sâmbătă voi anunța cine transmite primele două meciuri din acest sezon”, spunea ieri Valeriu Argăseală. Președintele Stelei blufează, atât timp cât răspunsul nu mai este la el. Gruparea din Ghencea a cedat drepturile de televizare ale celor două jocuri unei firme specializate, Important Media, iar aceasta încearcă de câteva zile să le vândă, la pachet. Prețul cerut, 80.000 de euro, a descurajat însă orice televiziune din țară. „Este criză, piața a scăzut foarte mult. Nimeni nu dă atât”, spune Ioan Todan, director departament sport la TVR.
Â
Record în 2008: 425.000 de euro de la Antena 1
Â
Anul trecut, meciul de prezentare al Stelei cu AS Roma a fost cumpărat cu 100.000 de euro. Tot atunci, partida Steaua – Galatasaray, din preliminariile Ligii Campionilor, a fost achiziționată de Antena 1 cu 425.000 de euro. Sumă record, obținută însă de Valeriu Argăseală după ce folosise ProTV pe post de momeală. De altfel, Antena 1 a și pierdut atunci aproape 200.000 de euro. „Anul acesta e criză. Un meci al naționalei nu costă mai mult de 40.000 de euro”, mai spune Todan.
Important Media a achiziționat, prin reprezentanta sa, Dana Iancu, și drepturile pentru returul de la Budapesta, dintre Ujpest și Steaua, pe care le-a vândut deja la DigiSport cu 100.000 de euro.
„Roș-albaștrii” nu sunt la prima afacere cu Dana Iancu. În 2006, aceasta a plătit 150.000 de euro pentru Steaua – Betis Sevilla, la pachet cu unele drepturi din Spania, însă la cererea ei Steaua i-a returnat o parte din bani înapoi, după ce afacerea s-a dovedit a fi o gaură neagră.
Â
Â