Steaua nu se vede

Subiectul zilei în materie de media vine dinspre Steaua. Cu două zile înainte de meciul de prezentare al roș-albaștrilor, cel cu Genclerbirligi (mâine, ora 22:00), și cu șase înainte de manșa-tur cu Ujpest (joi, ora 20:30), fanii roș-albaștrilor nu știu încă dacă își vor vedea echipa favorită la televizor.

 
Sâmbătă voi anunța cine transmite primele două meciuri din acest sezon”, spunea ieri Valeriu Argăseală. Președintele Stelei blufează, atât timp cât răspunsul nu mai este la el. Gruparea din Ghencea a cedat drepturile de televizare ale celor două jocuri unei firme specializate, Important Media, iar aceasta încearcă de câteva zile să le vândă, la pachet. Prețul cerut, 80.000 de euro, a descurajat însă orice televiziune din țară. „Este criză, piața a scăzut foarte mult. Nimeni nu dă atât”, spune Ioan Todan, director departament sport la TVR.
 
Record în 2008: 425.000 de euro de la Antena 1
 
Anul trecut, meciul de prezentare al Stelei cu AS Roma a fost cumpărat cu 100.000 de euro. Tot atunci, partida Steaua – Galatasaray, din preliminariile Ligii Campionilor, a fost achiziționată de Antena 1 cu 425.000 de euro. Sumă record, obținută însă de Valeriu Argăseală după ce folosise ProTV pe post de momeală. De altfel, Antena 1 a și pierdut atunci aproape 200.000 de euro. „Anul acesta e criză. Un meci al naționalei nu costă mai mult de 40.000 de euro”, mai spune Todan.
Important Media a achiziționat, prin reprezentanta sa, Dana Iancu, și drepturile pentru returul de la Budapesta, dintre Ujpest și Steaua, pe care le-a vândut deja la DigiSport cu 100.000 de euro.
„Roș-albaștrii” nu sunt la prima afacere cu Dana Iancu. În 2006, aceasta a plătit 150.000 de euro pentru Steaua – Betis Sevilla, la pachet cu unele drepturi din Spania, însă la cererea ei Steaua i-a returnat o parte din bani înapoi, după ce afacerea s-a dovedit a fi o gaură neagră.
 

 

Publicat: 10 07. 2009, 08:36
Actualizat: 10 07. 2009, 08:37