:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FActionarul-Andrei-Nicolescu-a-anuntat-3-transferuri-dupa-Unirea-Slobozia-Dinamo-1-3.-%E2%80%9EFinalizam-negocierile.jpg)
La începutul lunii în curs, Romeo Bănică, directorul de marketing de la Dinamo, a anunțat un nou proiect destinat suporterilor. Este vorba de un post TV dedicat exclusiv clubului de fotbal cu sediul social în Șoseaua Ștefan cel Mare care urmează să fie lansat, conform oficialului, pe 15 martie.
Denumirea aleasă este „48TV”, cu trimitere spre anul înființării clubului, 1948, detaliu ce apare și în denumirea societății care administrează echipa din Superliga, SC Dinamo 1948 SA.
În curând va fi lansat 48 TV, postul clubului. Avem ca termen 15 martie, așteptăm niște materiale care trebuie livrate. Colegii mei au pregătit deja materiale pe care le vom difuza, vor fi podcasturi, interviuri, emisiuni. E un conținut la care doar noi avem acces și vrem să-l aducem în prim-plan”, a transmis Bănică pentru Radio Dinamo.
Reacția fanilor a venit rapid, suporterii au primit cu bucurie proiectul, însă unii dintre ei au întrebat de ce canalul nu se va numi Dinamo TV.
Numele e ales așa pentru că a fost dorința noastră de a activa acest brand, îl folosim și în alte cazuri. Vrem să creăm un brand al lui Dinamo cu 1948 sau 48, să fie și o linie merchandising fără o trimitere evidentă spre Dinamo, fără logo, care să poată fi purtată pe stradă”, a declarat Bănică pentru sursa mai sus citată.
Dincolo de explicația lui Romeo Bănică, în spatele deciziei conducerii dinamoviste se află un alt motiv pentru care oficialii au evitat denumirea „Dinamo TV”, iar acesta este legat de deja cunoscutul război pentru identitate purtat între SC Dinamo 1948 SA și Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București.
Pentru început, trebuie să menționăm că ACS FC Dinamo deține 7,03% din acțiunile SC Dinamo 1948 SA. „Dinamo Badea”, așa cum este cunoscută tradițional asociația, a înregistrat pe plan național (OSIM) și internațional (EUIPO) denumirea „Fotbal Club Dinamo București” și stema cu cei doi câini în culorile alb, roșu și galben.
Astfel, încă din 2023, la Oficiul Național de Invenții și Mărci, între cele două societăți există o luptă aprigă privind marca scrisă și vorbită „Dinamo TV”.
Totul a început în momentul în care conducerea SC Dinamo 1948 SA, prin Andrei Nicolescu, a încercat să înregistreze mărcile scrise și verbale „Dinamo TV”, iar OSIM a respins solicitarea administratorului special al „câinilor”, după ce ACS FC Dinamo a depus opoziție. A urmat o contestație formulată de Nicolescu, însă în octombrie 2024 cererea a rămas suspendată.
Anul trecut, tot la OSIM, Andrei Nicolescu a încercat să le dea o lovitură celor de la ACS FC Dinamo și, la rândul său, a contestat modificarea numelui titularului pentru marca combinată individual (vezi foto jos), din Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București în Asociația Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo București (vezi foto sus). Și această dispută a fost suspendată, cel mai probabil aici fiind și cheia diferendului legat de denumirea „Dinamo TV”.
ACS FC Dinamo București se află, la rândul ei, în insolvență, iar în evaluarea bunurilor asociației, marca „Fotbal Club Dinamo București”, cu toate elementele, cum ar fi stemă și palmares, a fost fixată la valoarea de un milion de euro.
Prin actul constitutiv al societății înființate în 2005, SC Dinamo 1948 SA a preluat prin cesiune de la Dinamo 2001 SRL, care se naște din Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo, „locul din Divizia A, drepturile federative ale jucătorilor și a drepturile de utilizare a însemnelor, emblemei și mărcilor” (vezi foto jos).
În decursul anilor, după ce Ionuț Negoiță a preluat pachetul majoritar de acțiuni de la Cristi Borcea, Nicolae Badea și Dragoș Săvulescu, ACS FC Dinamo a notificat de mai multe ori SC Dinamo pentru a bloca folosirea în scop comercial a denumirii Fotbal Club Dinamo și a stemei cu doi „câini”, conform celor de la ACS FC, mărcile putând fi folosite exclusiv în scop sportiv de către clubul din prima ligă.
De altfel, în 2022, „Dinamo Badea” a transmis o notificare prin care atenționa cu deschiderea unui proces în care va solicita daune de un milion de euro, în care clubul care, la acea dată, îl avea acționar majoritar pe Ionuț Negoiță, va mai utiliza mărcile vehiculate în scop comercial.
În discuție a intrat și domeniul web fcdinamo.ro la care, ulterior, SC Dinamo a renunțat, în acest moment, „câinii” din Superliga având site-ul dinamo1948.ro, în timp ce fcdinamo.ro accesează pagina deținută de ACS FC Dinamo.