FCSB și CSA Steaua par să se calce din nou pe bătături, însă de această dată în mod indirect. Legătura dintre cele două cluburi o reprezintă omul de afaceri Simion Apreutese.
Afaceristul arădean Simion Apreutese deține firma International Alexander, unul dintre sponsorii principali de la secția de fotbal a CSA Steaua, care, însă, își va încheia contractul cu echipa lui Daniel Oprița la finalul acestui sezon.
După doi ani de când cele două părți au ajuns la o înțelgere pentru ca firma lui Apreutese să fie sponsorul CSA Steaua, omul de afaceri a decis să nu mai prelungească înțelegerea.
„International Alexander este sponsorul Stelei pentru următorii doi ani și va susține Academia de copii și juniori, dar și prima echipă de fotbal”, anunța CSA Steaua la data de 10 septembrie 2021.
ProSport a aflat motivele pentru care International Alexander nu vrea să mai prelungească înțelegerea cu CSA Steaua. Unul dintre motive e legat de faptul că Academia Stelei n-a crescut în ritmul în care George Ogăraru le-a promis celor de la International Alexander. În plus, faptul că niciun copil din propria pepinieră n-a scos capul în fotbalul mare, l-a făcut pe Simion Apreutese să se replieze și să renunțe la contractul cu CSA Steaua.
Pe lista reproșurilor sponsorilor se regăsește și faptul că echipă lui Daniel Oprița nu poate promova, deși sponsorilor li s-a promis verbal când au venit cu bani la CSA că formația Armatei va ajunge în Superliga fără emoții. Din punct de vedere sportiv CSA Steaua e pe locul 2 în Liga 2, însă din punct de vedere legal nu poate promova din cauza faptului că este o echipă de drept public.
Un alt motiv invocat de International Alexander, dar și de fostul sponsor al roș-albaștrilor Porotherm care a renunțat recent la echipa Armatei, este legat de felul în care sunt promovați partenerii CSA Steaua, fiind foarte puțin vizibili atât în mediul online, cât și pe parcursul meciurilor. Și numărul mic de tricouri vândute fanilor cu însemnele echipei și cu numele sponsorilor a reprezentat un motiv întemeiat.
Simion Apreutese a reacționat imediat când a auzit că Gigi Becali a anunțat public vânzarea FCSB pentru suma de 25 de milioane de euro și a mers direct la Palat pentru a negocia cu omul de afaceri. Cele două părți au purtat discuții intense, însă Gigi Becali i-ar fi spus lui Apreutese că vrea 40 de milioane de euro dacă va lua campionatul, lucru care l-a pus pe gânduri pe șeful International Alexander.
Deși șansele ca Gigi Becali să vândă clubul FCSB sunt minime, ProSport vă prezintă motivele pentru care Simion Apreutese și-ar dori să dețină clubul roș-albastru.
În primul rând, Apreutese și-ar putea promova mult mai puternic firmele pe care le deține, atât pe stadion, cât și în mediul online. Vă prezentăm mai jos două capturi cu locul în care sunt prezentați partenerii CSA Steaua și FCSB pe site-urile oficiale ale cluburilor.
În perioada 2004-2014 FCSB a avut 11 prezențe consecutive în grupele europene, seria fiind întreruptă în 2015, după care a fost reluată de roș-albaștri. Faptul că actuala echipă a lui Gigi Becali a participat aproape an de an în cupele europene reprezintă un motiv în plus pentru Apreutese de a lua clubul, mai ales că este echipa din România cu cele mai multe prezențe în cupele europene în ultimii 20 de ani. În plus, chiar și UEFA pe site-ul ei prezintă FCSB ca fiind deținătoarea Cupei Campionilor Europeni din 1986. Imaginea internațională ar fi un atu excelent pentru o firmă specializată în domeniul transporturilor, așa cum este Alexander International Holding.
De menționat că Apreutese a achiziționat în 2021 și operațiunile pe care firma Brandl, o firmă din industria pieselor auto, le desfășura pe teritoriul Cehiei.
Fără doar și poate, atunci când cumperi unul dintre cele mai galonate cluburi de fotbal din România te alegi și cu un capital de imagine fabulos! De exemplu, în anul 2007 nu mai puțin de 80% dintre români știau cine este Gigi Becali, conform Institutului Național de Statistică. Asta l-ar putea transforma pe Simion Apreutese în noua țintă a presei românești, chiar dacă, probabil, nu ar oferi aceleași declarații spectaculoase precum o făcea și o face Gigi Becali.
Numărul impresionant de suporteri pe care FCSB îi aduce la stadion este și el important pentru o firmă de nivelul celei pe care o conduce Apreutese. 13.971 a fost media de spectatori a celor de la FCSB pentru meciurile de pe teren propriu, fiind pe primul loc în Superliga din acest punct de vedere. Ca o comparație, la meciurile echipei din Liga 2 a celor de la CSA Steaua a existat o medie de 1.502 spectatori. Singurul meci în care stadionul din Ghencea a fost la înălțimea numelui l-a reprezentat partida dintre CSA Steaua și Dinamo, când s-au strâns puțin peste 20.000 de spectatori.
De la sine se înțelege că este mai mare și numărul de tricouri vândute cu însemnele FCSB și cu sponsorii pe piept și pe braț față de ce se întâmplă la CSA Steaua.
Cu toate acestea, șansele ca Gigi Becali să vândă FCSB sunt infime! Puteți citi în articolul următor alte 13 momente în care Gigi Becali a vrut să scape de clubul pe care-l conduce din 2003.
De altfel, ProSport a prezentat că Simion Apreutese a fost la un pas să ia acțiunile lui Dorin Șerdean de la Dinamo!
Simion Apreutese s-a născut la Arad, iar la finalul anului 2022 a fost prezent la meciul dintre FCSB și UTA, de pe Arena Națională, scor 2-1. În imaginea de mai jos apare alături de Ilie Dumitrescu și Marius Grada, managerul companiei ROMASIA. ROMASIA LOGISTIC este o companie românească cu sediul în județul Arad, dar cu activitate la nivel national.
De menționat că omul care i-a făcut legătura lui Apreutese cu Gigi Becali este chiar Ilie Dumitrescu, un prieten mai vechi al afaceristului arădean.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER