Primii patroni din Superliga care reacționează în privința drepturilor TV: „Se puteau obține sume și mai mari / E bună întrebarea asta!” | EXCLUSIV

Valeriu Iftime și Laszlo Dioszegi sunt primii patroni din Superliga care nu s-au ascuns și au lăsat de înțeles că n-ar fi trebuit să lipsească o licitație în privința drepturilor TV care s-au vândut până în 2027. Suma ar urma să depășească 30 de milioane de euro.

Prima reacție a lui Valeriu Iftime după ce s-au vândut drepturile tv: „S-ar fi putut face o licitație transparentă!”

Valeriu Iftime crede că un „marketing bun” ar fi putut să aducă o sumă și mai importantă pentru cluburile din Superliga, multe dintre ele dependente de banii din drepturile TV.

În vara anului trecut, înaintea debutului sezonului 2022-2023, ProSport scria despre faptul că șefii cluburilor de la nivelul Superligii ar fi solicitat deținătorilor drepturilor TV să le vireze mai mulți bani, în urma creșterii numărului de echipe de la 14 la 16 și implicit organizarea mai multor partide, cu 49 în plus.

„Chiar dacă la noi nu este un nivel atât de bun, fotbalul se vinde, vedem că este foarte urmărit la TV. Iar dacă e și un marketing bun, așa cum trebuie, atunci se pot obține sume și mai importante de bani. Ne bucurăm că vin bani mai mulți, dar eu cred că s-ar fi putut face o licitație transparentă și să nu fie un singur ofertant. Atunci, probabil că s-ar fi liniștit și apele”, a spus Valeriu Iftime, pentru ProSport.

„Am văzut ce a spus și domnul Dumitru Dragomir legat de acest subiect. Nu-mi dau seama dacă e mult sau puțin cât primim din drepturile tv, dar este cu siguranță o parte importantă din bugetul unui club din Superliga. Am luat 1.800.000 de euro ultima oară și am mai completat eu cu încă 2.000.000 de euro. Înțeleg că în fotbalul din fosta Iugoslavie nu se dau niciun sfert din banii ăștia”, a afirmat finanțatorul moldovenilor.

Laszlo Dioszegi, patronul lui Sepsi

Laszlo Dioszegi este diplomat după vânzarea drepturilor pentru Superliga: „Nu știu dacă au fost și alții interesați!”

Laszlo Dioszegi a lăsat de înțeles că banii din drepturile tv o ajută mult pe Sepsi, dar și omul de afaceri din Sfântu Gheorghe admite că poate ar fi fost mai bine să avem o licitație înaintea de vânzare.

„Orice ban în plus este cu siguranță bine venit. E o întrebare bună treaba asta cu licitația (n.n. pusă și de Valeriu Iftime), dar nu știu dacă au fost și alții interesați”, a spus și Laszlo Dioszegi, finanțatorul celor de la Sepsi, pentru ProSport.

„Sunt 28,5 milioane de euro plus TVA, la care se adaugă costurile producției meciurilor care costă câteva milioane de euro. Ajungem la aproape 33 de milioane de euro plus TVA”, a afirmat Orlando Nicoară.

Dumitru Dragomir pune „paie pe foc” în privința drepturilor tv: „Se vindeau cu 300 de milioane de euro!”

Dumitru Dragomir a venit cu un scenariu inedit și crede că drepturile TV se puteau vinde cu o sumă imensă, de 300 de milioane de euro.

„Ăia deştepţi sunt dezamăgiţi (n.n. de noua sumă propusă pentru drepturile tv din Superliga), dar fraierii, unii dintre ei sunt turişti, nici nu ştiu cu ce se mănâncă şi pe ce lume trăiesc. Nu, domnule, facem licitaţie internaţională. O pregătim trei luni. Dăm în toată lumea. Şi porneam de la 150 de milioane licitaţia. Dacă patronii ţineau o singură lună, să nu se televizeze niciun joc.

Ştii cu cât se vindeau? Cu 300 de milioane. Intervenea politicul. Asta este o greşeală, dar nu vreau să îmi pun paie în cap. Păi tu îţi dai seama, în anul alegerilor să prelungeşti fără licitaţie la suma asta. Cine îşi permitea? Să spună că nu televizează. Picau toate abonamentele. Cine nu vrea să se uite la meciuri? Sub 250 de milioane nu puteau să ia. Unii patroni nu vor tăcea”, a afirmat Dumitru Dragomir, conform Fanatik.

Dumitru Dragomir, în timpul unui interviu pentru ProSport

Cine a deținut drepturile în Liga 1 în ultimii 25 de ani

  • 2000 – 2004: Pro TV – 3 milioane de dolari/an
  • 2004 – 2008: Telesport – 7 milioane de euro/an
  • 2008-2011: RCS&RDS și Antena 1: 34 de milioane de euro/an
  • 2011-2014: RCS&RDS și Antena 1: 34 de milioane de euro/an
  • 2014 – 2019: Intel Sky Broadcast: 33 de milioane de euro/an
  • 2019 – 2024: EAD: 33.5 de milioane de euro/an
  • 2024 – 2027: EAD: 36 de milioane de euro/an

În mod cert este o soluție să fie pay-per-view. Știm noi e că avem produsul, meciul îi aparține lui Rapid. Există înțelegeri care, din punctul nostru, ne prejudiciază, dar facem parte dintr-o comunitate. Și tot prin comunitate putem schimba aceste lucruri. Totuși, produsul ne aparține și până la urmă este treaba noastră cum găsim o soluție mai bună pentru noi. Ne dorim ca audiența pe care o generăm să fie cu adevărat răsplătită. În mod normal, un sistem pay-per-view trebuie să funcționeze” – Dan Șucu, finanțator Rapid

Publicat: 02 05. 2023, 22:40