:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2FPRO-TV-e-la-un-pas-sa-dea-o-lovitura-uriasa-cu-drepturile-TV-din-fotbal.-Ce-veste-pentru-microbistii-din-Romania-abonati-la-DIGI.jpg)
Dumitru Dragomir crede că suma corectă pentru drepturile TV din Superliga ar fi între 45 și 50 de milioane de euro pe an.
Fostul șef al LPF susține că, de fapt, suma respectivă ar fi plătită, dar diferența de 15 milioane de euro ar fi reținută ca și comision de offshore-ul din Malta deținător al drepturilor TV pentru prima ligă din România.
Dragomir a precizat și faptul că el făcea licitație pentru drepturile TV, motiv pentru care a fost dat afară de la conducerea LPF.
„Între 45 și 50 de milioane de euro pe an ar trebui să fie suma reală pentru drepturile TV din SuperLiga. Spre 50 de milioane ar trebui să fie, cu tot cu TVA să fie undeva la 55 de milioane de euro.
Eu zic că așa sunt și acum! Suma e de vreo 40 de milioane acum. Dacă nu se face licitație, prețul va fi ridicat. Poate să stea o țară fără fotbal? Patronii au dreptate, se oferă prea puțini bani din drepturile TV. Ar trebui să primească minim 50 de milioane de euro.
La această oră se plătesc din televiziune în jur de 40-45 de milioane de euro. Drepturile au fost cumpărate de un offshore din Malta, fără licitație. Offshore-ul le-a vândut la televiziuni cu prețul pe care l-ai spus. Liga nu beneficiază de toți banii, ori cluburile, offshore-ului și-a lăsat comision”, a spus Mitică Dragomir, la Fanatik.
În jur de 15 milioane de euro rămân anual din drepturile TV în offshore. De ce m-a dat Ponta afară pe mine? Eu dacă nu făceam licitație, eram și azi președinte la Ligă. Eu dacă nu făceam licitație, mă luau de acasă și direct mă băgau la pușcărie. Ei nu au făcut licitație și nu li s-a întâmplat nimic. Acum ar trebui să fie plătiți în jur de 40-45 de milioane de euro din drepturile TV, iar în viitor se va sări de pragul de 50 de milioane de euro. Poți să dai atunci un comision de 5 milioane de euro în 5 ani, dar nu 15 milioane de euro în fiecare an – Dumitru Dragomir
Orlando Nicoară, directorul general al companiei eAD, deținătoarea drepturilor TV din Superliga, a explicat recent care e situația. „În vară vom intra în al optulea an de parteneriat cu Liga Profesionistă de Fotbal. Primii doi ani au fost o cesiune de la ISM, anul trecut am încheiat primul ciclu de cinci ani de zile, primul parteneriat în care noi am fost titulari de contract și în care principalul obiectiv a fost creșterea calității produsului Superliga, așa cum se numește competiția astăzi. Noi am plecat cu obiectivul de a crește audiențele pe stadioane, de a crește audiențele pe TV, de a crește vizibilitatea produsului și de a atrage branduri puternice alături de această competiție.
După doi ani de pauză pe stadioane din cauza pandemiei, apoi a urmat un an de refacere din toate punctele de vedere, abia anul trecut am reușit să capitalizăm cumva ceea ce am făcut în ultimii ani ajungând la o creștere semnificativă de audiență pe stadioane. Anul trecut am avut practic cel mai mare număr de spectatori pe stadioane din 2008 încoace, cu recorduri de audiență la anumite meciuri în Superligă.
Și creșterea audienței TV, unde există o adevărată performanță, ținând cont de faptul că audiența programelor TV este în scădere. Faptul că Superliga a reușit să crească în audiențele TV este un lucru de remarcat. În februarie anul trecut, văzând rezultatele pe care le-am avut și pe care le estimam pentru sezonul trecut, ne-am propus să reîncepem discuțiile pentru atragerea de branduri alături de această competiție și mi-am propus că în acest ciclu de trei ani să atragem minim cinci parteneri exclusivi”, declara recent Orlando Nicoară.