UTA va rămâne, în curând, fără dreptul de a comercializa produse cu marca orginală a clubului.
Decizia a fost luată în unanimitate (au fost doar două abțineri), marți seară, 15 noiembrie 2022, în Adunarea Generală Extraordinară a Suporter Club UTA, desfășurată la Casa de Cultură a Sindicatelor din Arad și la care au luat parte aproximativ 50 de fani.
Motivul? Susținătorii „roș-albilor” au descoperit că banii încasați de fan-shop-ul oficial nu au ajuns în conturile clubului, iar situația nu mai poate fi tolerată, cu toate că lucrurile s-au schimbat din luna august a acestui an după anchetele și presiunile publice ale suporterilor arădeni.
În acest sens s-a prezentat și un filmuleț de prezentare care a circulat încă de luni pe rețelele sociale privind o rețea de firme ce ar controla – practic – toată distribuția de echipament sportiv către cluburile și asociațiile sportive din orașul și județul Arad.
Conform acestei analize, Alexandru Meszar ar fi cel care a instrumentat totul, iar fanii nu mai doresc să se asocieze sub nicio formă cu acesta.
Prin urmare, Suporter Club UTA va avea peste câteva săptămâni propriul fan-shop.
Dacă nu se va „moșteni” spațiul de la stadion al actualului magazin, noul fan-shop se va deschide, cel mai probabil, la „Atrium Mall”, dar produsele vor fi comercializate și online.
Totodată, în zilele în care UTA va juca pe teren propriu, suporterii își vor putea achiziționa produse promoționale cu marca (sigla) echipei emblemă a orașului de la un stand mobil plasat la arena „Francisc Neuman”.
„Decizia Suporter Club UTA a fost luată cu o majoritate covârșitoare de voturi «pentru», niciun vot împotrivă și doar două abțineri. Rezultatul votului vine ca urmare a neregulilor sesizate atât de noi, cât și de mass-media, nereguli din care reiese destul de clar faptul că persoana care conduce clubul UTA și acoliții săi se îmbogățeau pe spatele, pe buzunarul și pe sentimentele suporterilor utiști. Asta în vreme ce banii proveniți din vânzările de produse cu marca «UTA» ajungeau în firma lui Alexandru Meszar și nu direct în conturile clubului, așa cum spera fiecare fan care a achiziționat un tricou, o șapcă, o bluză sau măcar un pix din magazinul oficial. Pe aceste considerente, noi, Suporter Club UTA, entitate deținătoare a acestor drepturi privind marca «UTA», am luat decizia de a nu-i mai lăsa pe acești indivizi să-și umple buzunarele pe spatele fanilor. E și o reparație morală pentru toți cei care au cumpărat produse de la fan-shop, crezând că în felul acesta ajută clubul, pentru ca apoi să constate că în situația financiară pe anul 2021, cifra din dreptul veniturilor din activități comerciale era 0. Totodată, ținem să precizăm că activitatea sportivă nu va fi afectată, deoarece nu se ia în calcul retragerea dreptului de a folosi marca UTA în competițiile sportive”, a menționat Dani Proca, președintele Suporter Club UTA.
Profitul realizat astfel va fi direcționat astfel: spre Academia UTA (pentru susținerea activității sportive, cumpărarea de echipamente, mingi, dar achitarea deplasărilor pentru meciuri oficiale sau cantonamente), spre fanii care vor efectua deplasările în țară pentru a fi alături de echipa favorită, dar și pentru finanțarea unor proiecte ale Suporter Club UTA, tot în beneficiul clubului.
Liderii Suporter Club UTA au ținut să precizeze că preluarea și administrarea fan-shop-ului este o măsură ce se dorește a fi temporară. Mai precis, până când destinele „Bătrânei Doamne” vor ajunge în mâinile unei conduceri pe care ei o vor considera credibilă. Atunci, dreptul de folosință al mărcii UTA în scopul comercializării de produse va fi dat, din nou, clubului.
Până una alta, cel mai probabil până la finalul acestei săptămâni, reprezentanții SCU vor notifica clubul și firmele asociate în ceea ce privește această decizie.
Totodată, va fi oferit și o perioadă de grație, pentru epuizarea stocurilor și în vederea închiderii activității. Termenul dat este de două luni de zile, astfel că undeva în a doua decadă a lunii ianuarie 2023 să se deschidă noul fan-shop administrat de SCU.
Rămâne de văzut care va fi reacția conducerii clubului UTA la acest demers ce va deveni oficial, dar și a sponsorilor, care – la rândul lor – ar trebui îmbrățișeze noul proiect dacă vor mai dori să apară pe echipamentele cu sigla oficială a grupării arădene.
Tot marți seară, fanii au decis să lase în offside aplicația ”UTA FAN”, lansată la începutul lunii octombrie de Football Social Marketplaces Holding Ltd, în colaborare cu conducerea grupării arădene.
Suporter Club UTA va lansa o altă aplicație la care lucrează încă din vară, ce se dorește mult mai interactivă. Vor exista știri și informații statistice despre echipă, dar și conținuturi legate de activitatea suporterilor, plus partea de magazin online.
UTA rămâne în subsolul Superligii și după meciul cu Voluntari, Philip Otele e optimist: „E clar că ne vom salva la cum jucăm!”
Laszlo Balint a dezvăluit ce trebuie să facă jucătorii săi pentru a salva UTA de la retrogradare: „Aici este foarte important să creștem”
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER