:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FTeapa-pe-care-Real-Madrid-a-vrut-sa-le-o-dea-celor-de-la-Steaua-Bucuresti-la-transferul-lui-Gica-Hagi-Nu-a-mai-ajuns-vreodata.-EXCLUSIV-2.jpg)
În 1990, după trei ani petrecuți în curtea Stelei, Gică Hagi a fost protagonistul unuia dintre cele mai importante transferuri din istoria fotbalului românesc. A semnat cu Real Madrid, în schimbul a 4,5 milioane de dolari.
Discuțiile dintre cele două cluburi nu au fost lipsite de probleme, însă. Generalul Nicolae Gavrilă, omul care ocupa la acea vreme funcția de comandant al Clubului Sportiv al Armatei a dezvăluit, în exclusivitate pentru ProSport, că formația blanco nu și-a respectat toate promisiunile.
În tricoul ei, „Regele” a bifat 84 de apariții, contribuind cu 20 de goluri și 12 pase decisive. A urmat o experiență în Italia, la Brescia, după care s-a întors în Spania, dar la marea rivală a madrilenilor, Barcelona.
Pe lângă suma mai sus menționată, Real Madrid s-a oferit să pună la dispoziția roș-albaștrilor un autocar modern. Comandantul a acceptat propunerea, deși inițial nu s-a arătat încântat, dar timpul a trecut și promisiunea a rămas neonorată. Ba mai mult, Ramon Mendoza – președintele echipei spaniole – a vrut la un moment dat să-l trimită pe Hagi înapoi la București, pentru a scăpa de ultima tranșă din contract.
„Hagi, coroana transferurilor, pentru care Real Madrid a plătit 4,5 milioane de dolari și trebuia să mai dea și un autocar modern, așa a fost înțelegerea. Eu nu am fost de acord cu treaba asta cu autocarul, însă au fost voci care au spus că e bine, că o să avem un autocar modern pentru echipă.
A trecut timpul și cei de la Real începuseră să uite de anumite chestii din contract. Și am mers la Madrid, unde ne-am dus la președintele clubului, sincer nu-mi mai aduc aminte cum îl chema (n.r. Ramon Mendoza este președintele care a condus Realul între 1985 și 1995), dar părea cam plin de el, știu că ne-a primit destul de greu, Am fost la biroul lui. Real mai trebuia să dea o rată, undeva la 300.000 de euro și, la un moment dat, președintele ne-a spus chiar că-l dă pe Hagi înapoi.
Într-un final a spus că a fost o glumă, dar repet, nu mi-a plăcut cum a pus problema. Până la urmă au achitat și ce mai aveau de dat. Autocarul nu a mai ajuns vreodată. Ce s-o fi întâmplat, poate au trimis o sumă de bani în schimbi, sincer nu știu”, a dezvăluit Nicolae Gavrilă pentru site-ul nostru.
Printre altele, fostul comandant al CSA Steaua și-a amintit de oferta făcută de investitorii englezi pentru a prelua frâiele echipei. Aceștia s-au arătat dispuși să pună pe masă nu mai puțin de 60 de milioane de lire sterline, dar ministrul Apărării Naționale, Victor Atanasie Stănculescu, nici nu a vrut să audă.
„Imediat după Revoluție, în 1990, au venit niște englezi care au vrut să cumpere Steaua, ofereau 60 de milioane de lire. Da! Să știe și cei care au preluat clubul cât valora Steaua!
Atunci am mers la generalul Stănculescu și i-am prezentat această ofertă, însă dânsul mi-a spus că nu se poate așa ceva, nu are cum, Steaua nu se poate vinde. Atunci, refuzându-i, englezii au întrebat dacă e puțin, că mai discutăm. E cât se poate de adevărat ce vă spun. Erau impresari englezi mandatați de cineva, asta e ce știam, nu am mers mai departe din moment ce domnul Stănculescu nici nu a vrut să audă”, ne-a declarat Gavrilă.