Dezvăluirea ProSport despre afacerea pe care LPF a propus-o către cluburi, în urma căreia acestea ar trebui să cedeze spațiu publicitar pe stadioane contra unui număr neprecizat de mingi și al unor servicii existente deja, a generat o reacție neașteptată din partea unei a treia părți. Deși nu făcea obiectul articolului decât tangențial, Bobby Durbac, managerul firmei care a trimis la LPF propunerea de contract, a intervenit cu un drept la replică în care solicită ca ProSport să elimine sigla firmei sale din imaginile cu prezentarea ajunsă la cluburi!
Cererea este absolut neobișnuită. Durbac nu contestă autenticitatea documentului, ci vrea ca să nu fie asociat cu sigla firmei sale. Cum aceea este poza unui act cât se poate de real, care a ajuns pe masa cluburilor din Liga 1, asta ar însemna fie scoaterea de pe site a unor documente autentice pe care ProSport le-a obținut din surse independente, fie măsluirea imaginilor (ștergerea siglei în photoshop). Publicația noastră nu poate da curs unor asemenea cereri. Rămâne însă întrebarea de ce Durbac crede că oferta pe care a făcut-o LPF i-ar aduce atingere imaginii, odată devenită publică.
Bobby Durbac mai afirmă că ar fi fost nevoie și de punctul său de vedere. Cum nu persoana respectivă a făcut obiectul articolului, în care scriem despre o propunere făcută de LPF cluburilor (și unde există opinia ambelor părți), punctul său de vedere într-o dispută dintre două părți terțe era irelevant. Discuția s-a axat pe ceea ce vrea să le dea Liga cluburilor și pe reacția acestora.
Cel mai interesant este, însă, că Bobby Durbac consideră avantajoasă propunerea trimisă de el pe adresa LPF. Acesta afirmă că e responsabilitatea șefilor Ligii pentru felul în care au transmis-o mai departe cluburilor.
Din dreptul la replică nu lipsește și tradiționala suspiciune, omniprezentă în România, că undeva s-a copt un plan diabolic de defăimare a firmei respectivului.
Puteți citi mai jos ce are de spus Bobby Durbac.
„Stimate domnule Andru Nenciu,
Am citit cu interes articolul «Încă o afacere marca LPF agită cluburile. Liga vrea să ia 1.000.000 de euro din publicitate pe stadioane și să dea la schimb câteva mingi. Chilipirul a fost refuzat deja de mai multe cluburi» semnat de domnul Matei Udrea și deoarece în fotografia de deschidere este utilizată o captură de ecran în care apare explicit logo-ul companiei pe care o conduc mă simt nevoit să fac următoarele precizări pentru corecta poziționare a Durby Sports Marketing în contextul subiectului abordat și pentru corecta informare a cititorilor dumneavoastră.
Din dorința de oferi cluburilor membre ale Ligii Profesioniste de Fotbal venituri suplimentare celor din contractul de drepturi de televiziune, compania noastră este în permanentă căutare de opțiuni atractive și inovative de promovare pentru clienții de reclamă prin intermediul cărora toate părțile implicate să înregistreze un beneficiu corect și concret. Pe lângă sistemele de panotaj cu led-uri, clasice, am identificat varianta plasării de panouri mini-led în spatele porților, sistem folosit cu succes într-o altă ligă europeană, fără a interfera cu celelalte sisteme de panotaj instalate. Această modalitate este, după cum am menționat, una inovativă și, cu scuzele de rigoare pentru repetiție, reprezintă un venit adițional dintr-un spațiu folosit în mod limitat până în prezent de echipele din Liga 1. Implicit, afirmațiile din articol cu privire la sumele ce pot fi pierdute („În schimb, paguba provocată cluburilor este majoră”) nu sunt susținute de realitatea din piață.
Așa după cum se arată și în mesajul transmis de către LPF în atenția cluburilor, sumele aferente acestui contract sunt suplimentare drepturilor de televiziune și al celor de publicitate deținute de cluburi. Durby Sports Marketing s-a adresat LPF în calitate de for reprezentativ al cluburilor înaintând oferta generală, iar modul în care LPF a ales să o transmită mai departe membrilor săi ține exclusiv de strategia organizației.
Doresc să rămân cu impresia că demersul dumneavoastră editorial nu a fost îndreptat și către compania Durby Sports Marketing și rămân cu regretul de a nu fi discutat în prealabil cu domnul Udrea pentru clarificarea acestor aspecte, cum ar fi fost normal.
Am ținut să fac aceste precizări pentru a clarifica orice nuanțe ce s-ar putea ivi din interpretarea textului articolului menționat și pentru a nu implica Durby Sports Marketing mai mult decât este corect și necesar într-un articol în care compania noastră nu este subiectul principal, vă adresez rugămintea ca din fotografiile inserate în pagina articolului să eliminați logo-ul companiei noastre. Orice cititor de bună credință poate face imediat asocierea între titlu și logo-ul Durby Sports Marketing, conotațiile aducând atingere imaginii companiei.
Țin să vă asigur pe această cale că suntem consecvenți crezului nostru de a furniza cu promptitudine servicii de cea mai bună calitate partenerilor noștri și cu respect pentru valorile acestora. Din acest considerent, suntem în același timp atenți la orice nuanță care ar afecta notorietatea și imaginea noastră în fața partenerilor noștri de afaceri. De aceea, suntem siguri că veți primi cu bună credință și veți interpreta corect dreptul nostru la replică și vă asigurăm că suntem ca întotdeauna deschiși dialogului.
Cu deosebită considerație,
Bobby Durbac”
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER