Clubul Sportiv Dinamo a primit ultimele două avize necesare pentru predarea studiului de fezabilitate în vederea construirii arenei multifuncționale Dinamo. Este vorba de aprobările din partea autorității aeronautice, respectiv din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență București.
Anunț important pentru suporterii dinamoviști. „Noul stadion Dinamo”, pagina de Facebook care îi ține a curent pe fanii „câinilor” cu stadiul demersului pentru construirea noii arene din „Ștefan cel Mare”, a dezvăluit, joi, că ultimele două avize pentru definitivarea studiului de fezabilitate.
Este vorba de acordul emis de Autoritatea Aeronautică pentru funcționarea helioportului adiacent Spitalului de Urgență și cel de la ISU București pentru prevenire și siguranța la incendii necesar atât pentru arenă cât și pentru helioport.
Este vorba de un pas important în drumul spre demolarea actualei arene. Următorii pași aparțin, în paralel, Companiei Naționale de Investiții, respectiv Clubului Sportiv Dinamo, care după ce vor fi parcurse comisiile CNI și va fi obținută Hotărârea de Guvern pentru demolare, trebuie să închidă licitația pentru a dărâmarea bătrânul stadion din centrul Capitalei, arenă inaugurată la începutul anilor 50.
Într-un interviu oferit ProSport, Adrian Cefalan, directorul de investiții din cadrul CNI a explicat, în amănunt, pașii următori pentru construcția Arenei Multifuncționale Dinamo.
„Avem studiile de fezabilitate care sunt aproape finalizate pe Timișoara și pe Dinamo, sunt asemănătoare situațiile, s-au luat ultimele avize, la Dinamo sperăm, săptămâna viitoare, să luăm avizul de la Inspectoratul de Situații de Urgență și de la Autoritatea Aeronautică pentru acel heliport, iar din momentul acela putem să dăm drumul la circuitul de avizare. Urmează aprobarea în Consiliul Tehnico – Economic la CNI, după, la Ministerul Dezvoltării, Comitetul Interministerial, avizul de la Ministerul de Finanțe și Hotărârea de Guvern. În momentul când o să avem Hotărârea de Guvern pentru aprobare, cei de la Dinamo pot să depună actele pentru a obține Hotărârea de Guvern în vederea demolării. Din momentul în care ai studiul de fezabilitate… să zic undeva la trei luni durează partea asta enumerată, atunci noi putem să demarăm procedura pentru proiectare și execuție, dânșii (n.r. Clubul Sportiv Dinamo) să demareze procedura lor de dărâmare a stadionului, CS Dinamo trebuie să ne predea nouă amplasamentul liber de sarcini”, a explicat Adrian Cefalan.
După începerea demolării, lucrările trebuie corelate cu cele de schimbare a magistralelor de termoficare de pe Calea Florească. O țeavă principală trece fix pe sub tribuna 1 a arenei, astfel că este nevoie ca, în timpul înlocuirii, aceasta să fie deviată. Reporterii ProSport au încercat să afle mai multe detalii despre această magistrală care trece fix pe sub stadionul Dinamo, mai precis în zona tribunelor 0 și I, parte din Magistrala II- III Grozăvești, ce alimentează cartierul Aviației.
Astfel, conducta cu pricina devine foarte importantă în construcția arenei, iar reprezentanții Clubului Sportiv Dinamo, ai Companiei Naționale de Investiții, respectiv cei ai Primăriei Capitalei, de care aparține magistrala ce urmează să fie reabilitată cu fonduri europene, s-au întâlnit în această vară pentru a pune la punct o strategie comună în vederea implementării proiectelor.
„Tronsonul de rețea delimitat de căminele CS 11 – CS 12 se află într-o galerie vizitabilă adiacentă stadionului Dinamo București, ce va necesita o reamplasare în funcție de proiectul tehnic al noului stadion”- răspuns Primăria Capitalei, la solicitarea ProSport.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER