Stadioanele pentru Campionatul European din 2020 riscă să nu fie gata la timp, așa cum au dezvăluit chiar constructorii. Dumitru Dragomir spune că dacă ar mai fi ocupat o funcție de conducere în fotbalul românesc ar fi construit la timp stadioanele promise de Guvern.
Dragomir dă vina și pe faptul că numeroși ingineri și proiectanți de calitate au părăsit țara: „Sunt pe șantier acum. Dacă iau un stadion, într-un an jumătate îl fac fără probleme. Eu sunt contructor adevărat. Fotbalul l-am ținut din contrucții. Spun eu acum: nu mai sunt meseriași, meseriaii buni au plecat din țară. Cu ce aducem din Coreea de Sud, din Vietnam, din alte țări… ei se plictisesc și pleacă. Am avut vietnamezi și au plecat, nu se adaptau la mine.
Dacă nu se implica Gică Popescu, părerea mea e că nici acum nu se dărâmau cele vechi. Sportul românesc e la pământ, e neinteresant care au fost la putere în ultimii 20 de ani, cu Toate că Năstase a făcut cîteva lucrurile. Dar e deranj mare, toate au picat.
Avem nație talentată, dar nu avem condiții. Niciun Guvern nu a făcut nimic pentru sport, nimic, nimic. Eu, la outere, am făcut așa: baza de la Mogoșoaia, de la Buftea, clădirile federației, clădirile Digi. Ă‚știa ce au făcut? Nici nu au vopsit ce am făcut noi”, a spus Dumitru Dragomir, la ProSport Live.
Conform proiectului prezentat de către Compania Națională de Investiții (CNI), capacitatea stadionului Steaua București va permite intrarea unui număr de 31.254 de spectatori, iar valoarea lucrărilor de reabilitare a arenei se ridică la suma de 64,5 milioane euro cu TVA. Stadionul Steaua va beneficia de o suprafață de joc în lungime de 105 metri și o lățime de 68 metri, va fi prevăzut cu un gazon natural ranforsat sintetic dotat cu drenaj, sistem de irigație și încălzire pentru sezonul de iarnă. Vor exista 24 de camere de cazare pentru sportivi cu un total de 48 de locuri, un restaurant și un muzeu al Clubului Sportiv al Armatei Steaua.
Arena va mai include spații VIP cu loje și locuri de parcare, o sală de forță și recuperare, un punct medical de prim ajutor, vestiare, magazine deschise publicului și spații tehnice. Totodată, Stadionul Steaua va beneficia de o zonă de presă și sky-box în partea superioară a Tribunei 1 pentru a spori vizibilitatea și o sală de conferințe.
Marți, directorul fimeri de construcție care se ocupă de execuția lucrărilor, Cristian Erbașu, a vorbit despre situația stadioanelor, direct de pe șantierul din Ghencea: „Stadionul Steaua a fost în faza de demolare, într-o lună, o lună și jumătate începe și construirea. Chiar a fost o vreme bună și a fost și o toamnă bună în perioada de demolare, de aceea am demolat repede.
Ca și la Rapid, am inclus în demolare și câteva lucrări de consolidare a malurilor ca să câștigăm timp. Am câștigat o lună de zile în felul ăsta. Lucrurile merg în grafic la Steaua”, a spus Erbașu.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Daniel Suciu, a reiterat ideea potrivit căreia antrenamentele pentru Euro 2020 se vor ține pe cele trei stadioane în mai 2020: „Suntem la aproape 10 la sută, în jur de 8 la sută, așa cum a spus și antreprenorul, doar că nu vom lăsa doar antreprenorul să ne spună cum vor sta lucrurile.
Am convenit cu Gică Popescu, în fiecare săptămână, luni sau marți, va fi deja o tradiție, vom fi și aici și pe Giulești și, când începe, pe stadionul Arcul de Triumf petru că ne-am asumat o obligație, nu neapărat ca Guvern, ci ca țară, în mai 2020, când echipele care vor fi trase la sorți să joace meciurile la București să se poată antrena pe cele trei stadioane: Ghencea, Giulești și Arcul de Triumf.”
Pe de altă parte, stadionul Giulești „Valentin Stănescu” va avea o capacitate de 14.000 de locuri. Valoarea lucrărilor contractate ce urmează a fi executate este de aproximativ 29 milioane euro cu TVA. Arena va avea o suprafață de joc în jungime de 105 metri cu o lățime de 68 de metri, gazon natural ranforsat sistetic, tot aici se va putea găsi o pistă de atletism pentru antrenament , o sală de sport dotată și spații de cazare pentru sportivi.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER