Blatter, strâns cu ușa de sponsori după scandalul de corupție „mită pentru Qatar 2022”: „Ne afectează imaginea”

Sponsorii FIFA au început să-și manifeste îngrijorarea față de scandalul de corupție izbucnit după ce Cupa Mondială din 2022 i-a fost atribuită Qatarului. Mohammed Bin Hammam’s, oficial FIFA, a fost acuzat că a luat mită pentru ca turneul final să fie organizat de Qatar.

Acest scandal a făcut rapid înconjurul lumii, lucru care a produs îngrijorare în rândul sponsorilor forului internațional. Conform Sky Sports, primul semnal a fost dat de Adidas, printre cei mai vechi parteneri FIFA. Firma de echipament sportiv s-a plâns că acest scandal dăunează imaginii și cere să se facă lumină: „Vom trimite un raport la Comitetul de Etică FIFA, iar concluziile vor fi făcute publice în timp util. Suntem încrezători că această chestiune va avea proritate […] Tonul negativ în care se discută public despre FIFA în acest moment nu face bine nici fotbalului, nici Federației Internaționale, nici partenerilor săi”, se arată în comunicatul emis din birourile Adidas.

Un alt sponsor care a luat atitudine este Sony, companie al cărui contract de colaborare cu FIFA expiră după Cupa Mondială. Se discută deja despre un nou angajament care să expire în 2030, dar până atunci cei de la Sony cer lămuriri în privința scandalului de corupție: „Ca partener FIFA, ne așteptăm ca aceste afirmații să fie invetigate cu prioritate.”

Pentru CM 2013, FIFA așteaptă venituri totale din sponsorizări de 1.6 miliarde de dolari. Aproximativ 720 de milioane de dolari vin din contractele încheiate cu 6 sponsori mari, printre care Adidas și Sony.

 

Publicat: 08 06. 2014, 17:49
Actualizat: 08 06. 2014, 17:50