Contract de 80 de milioane de dolari pe sezon. Manchester United a stabilit un nou record după înțelegerea semnată cu Chevrolet
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Echipa antrenată de olandezul Louis van Gaal a dat un adevărat „tun”. Compania Chevrolet, aflată sub umbrela General Motors, îi va sponsoriza pe „diavoli” în următorii patru ani
Manchester United a semnat un contract cu Chevrolet prin care și-a dat acordul să etaleze logo-ul acestui brand petricouloficialde joc. Înțelegerea a stabilit un nou record pentru lumea fotbalului mondialdeoarece clubul englez va primi 80 de milioane de dolaripesezon în perioada 2014-2021
Producătorul de autovehicule Chevrolet a semnat un contract-record de sponsorizare cu formația engleză Manchester United, în baza căruia clubul de fotbal englez va primi 560 de milioane de dolari în următoarele șapte sezoane. Moneda de schimb oferită de echipa pregătită de Louis van Gaal este prezența logoului Chevrolet pe tricourile de joc ale trupei din Albion. Cele 80 de milioane de dolari oferite pentru un sezon competițional reprezintă un nou record în fotbalul internațional.
Înaintea parafării acestui contract, Barcelona era lider la nivel mondial. Qatar Airways plătește 45 de milioane de dolari anual, iar brandul este etalat pe tricourile de joc ale lui Messi și compania. Discrepanța dintre Manchester United și catalane este uriașă, 35 de milioane de dolari pe an mai mult pentru britanici. Pe locul trei al acestei ierarhii se situează campioana Europei din 2013, Bayern München. Clubul bavarez primește 40 de milioane de dolari din partea companiei Deutsche Telekom, sponsorul purtat pe tricou.
Contract de 250.000 de lire pe an în 1982
Clubul care a fost antrenat de legendarul Sir Alex Ferguson între 1986 și 2013 a avut, până acum, patru sponsori care au apărut pe tricourile de joc până la momentul înțelegerii cu Chevrolet. Primul nume inscripționat pe echipamentul oficial a fost Sharp Electronics, companie care se ocupă de producția și distribuirea electronicelor. Pentru două sezoane, în 1982 și 1983, cele două părți s-au înțeles pentru o sumă de 250.000 de lire pe an. În 1984, Sharp a majorat suma la 700.000 de lire pentru următoarele două sezoane. Acest brand a fost purtat de fotbaliștii lui United între 1982 și 2000, moment în care contractul a fost preluat de compania de telefonie mobilă Vodafone.
În perioada 2000-2006, David Beckham, Cristiano Ronaldo și Ryan Giggs au evoluat pentru „diavolii roșii” cu Vodafone în dreptul abdomenului. În schimbul acestei înțelegeri, clubul de pe „Old Trafford” a primit nouă milioane de lire sterline pe an. Ulterior, a fost rândul companiei de asigurări AIG (American International Group) să preia ștafeta sponsorilor de pe tricourile de joc pentru intervalul 2006-2010. AIG nu a mai prelungit contractului de sponsorizare de 14 milioane de lire pe an la finalul sezonului 2009-2010.
80 de milioane de lire pentru patru ani
Valoarea de piață a clubului din Manchester a crescut după ce a câștigat din nou Liga Campionilor în 2008. La un an distanță, în 2009, a ajuns din nou în finală, dar a pierdut cu Barcelona. Ca o consecință a performanțelor sportive, englezii au semnat un contract cu AON, corporație multinațională care se ocupă de managementul riscului și de contracte de asigurări. Înțelegerea parafată între cele două părți s-a ridicat la o cotă de 80 de milioane de lire pentru patru ani. La acel moment, această sumă era un record absolut la nivel mondial.
General Motors, care are în portofoliu și marca Chevrolet, este o companie de automobile care se ocupă cu fabricarea și dezvoltarea de mașini și tractoare auto. Având o răspândire globală, GM mai deține și mărcile Buick, Cadillac, Isuzu, Opel/Vauxhall. Conform www.forbes.com, cota de piață a companiei se ridică la 54,59 de miliarde de dolari.
Fondată în 1908, compania are peste 219.000 de angajați. GM se află pe locul 67 în topul Global 2000. Această ierarhie anuală prezintă cele mai mari companii care sunt listate la burse. Sediul central al General Motors se află în orașul american Detroit, statul Michigan, iar la nivel de vânzări brandul obține venituri de peste 150 de miliarde de dolari pe an.