Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Popularitea fotbalului a crescut în ultimii ani în SUA. Punctul de plecare este Campionatul Mondial din 1994, care a fost organizat chiar pe teritoriul Americii
Americanii se bucură în aceste zile de Campionatul Mondial și de jocul de fotbal. Ei încă îi spun „soccer” și așa va rămâne, pentru că fotbalul în Statele Unite este fotbalul american.
În 1982, Campionatul Mondial din Spania pătrundea în casele americanilor. Un sport aproape necunoscut publicului larg, tocmai din acest motiv spațiul pentru acea competiție fiind unul redus. Meciurile erau transmise în reluare, foarte puține fiind cele live. După 32 de ani lucrurile s-au schimbat. Expunerea sportului rege a crescut simțitor, direct proporțional cu pasiunea privitorilor. Odată cu expunerea au apărut și investițiile marilor companii media. Acestea au început să se lupte pentru televizarea celei mai importante competiții sportive.
Concret, pentru Campionatul Mondial din 1990, TNT a plătit 7,75 milioane de dolari, iar patru ani mai târziu, la Mondialul american, ESPN și-a asigurat drepturile de televizare contra sumei de 11 milioane de dolari. Pentru meciurile din Franța, în 1998, tot ESPN a fost televiziunea care a transmis, doar că suma a fost dublă față de cea plătită cu patru ani înainte.
În prezent, meciurile Cupei Mondiale se văd tot pe ESPN, compania media achiziționând, la pachet, atât competiția de acum patru din Africa de Sud, cât și pe cea care se joacă acum în Brazilia. Prețul a fost de 100 de milioane de dolari. Și cea mai bună dovadă că cetățeanul american este din ce în ce mai interesat de fotbal vine din informația următoare. Trustul media Fox a achiziționat drepturile de televizare pentru competițiile din 2018 și 2022 contra sumei de 425 de milioane de dolari.
Cresc și audiențele
Faptul că marile trusturi media din Statele Unite au început să investească într-un sport care este considerat european este doar un efect. Momentul 1994 a fost un experiment pentru americani. Țara a organizat Campionatul Mondial fără să știe cum va reacționa omul obișnuit la așa ceva. În 1990, SUA jucase la Mondialul din Italia, dar entuziasmul stârnit în țară nu fusese foarte ridicat. Media privitorilor pe meci era de sub un milion de oameni, dar lucrurile s-au schimbat patru ani mai târziu.
Americanii au știut să împachete competiția organizată la ei acasă, iar interesul oamenilor aproape că s-a triplat. Aproximativ 2,2 milioane de americani au urmărit, în medie, meciurile Mondialului unde România a atins sferturile de finală. A fost boom-ul de care fotbalul avea nevoie pentru a crește într-o țară obișnuită cu sporturile ei.
În 1998 și 2002, audiența a scăzut ușor, iar turneul final organizat în Coreea de Sud și Japonia a atras, în medie, 1,3 milioane de privitori, pe meci. Specialiștii susțin că această scădere a fost din cauza orelor la care s-au jucat meciurile, mai exact, atunci când pe teritoriul Statelor Unite era noapte. La următoarele două turnee finale, americanii au revenit în fața televizoarelor când se disputau meciuri de la Mondial. În 2006, media pe meci a fost de aproximativ 2,3 milioane, în timp ce la competiția din Africa de Sud, din 2010, a fost de 3,25 milioane.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER