Discovery a cumpărat drepturile exclusive, în Europa, pentru JO 2018-2024, pentru 1,3 miliarde euro

Compania Discovery Communications, care deține Eurosport, a cumpărat, pentru suma de 1,3 miliarde de euro, drepturile de difuzare TV și pe toate platformele, în Europa, pentru cele patru ediții ale Jocurilor Olimpice din perioada 2018 – 2014, a anunțat, luni, Comitetul Olimpic Internațional.

Anunțul marchează începutul unui parteneriat pe termen lung între Jocurile Olimpice, cel mai important eveniment sportiv la nivel global, și Discovery Communications, una dintre cele mai mari companii media din lume. Cu o medie de 10 canale în fiecare piață și cea mai bună ofertă de sport pe platforme online și OTT din Europa, Discovery și Eurosport aduc cea mai amplă acoperire de până acum, ajungând la peste 700 de milioane de telespectatori din Europa.

Acoperirea asigurată de Discovery și Eurosport va fi extinsă prin acces la canale libere la retransmisie și prin intermediul unor parteneriate inovatoare cu furnizori de conținut și distribuitori, care vor aduce Jocurile Olimpice mai aproape de telespectatori. Într-o perioadă în care conținutul este disponibil oriunde și oricând, Jocurile Olimpice sunt un eveniment unic cu o audiență enormă, captând atenția întregii lumi într-o manieră ce oferă valoare partenerilor de afaceri, distribuitorilor și telespectatorilor.

Referitor la anunțul de luni, Thomas Bach, președintele Comitetului Olimpic Internațional, a declarat: „Parteneriatul dintre Discovery și Comitet este extrem de important și suntem bucuroși să avem Eurosport alături de noi, ca gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel european. Acest acord va asigura o acoperire completă a Jocurilor Olimpice în Europa, incluzând garanția accesului extins, prin intermediul canalelor TV libere la retransmisie disponibile în toate teritoriile. Discovery și Eurosport au demonstrat un angajament puternic față de Jocurile Olimpice, față de sporturile olimpice și față de viitorul Mișcării Olimpice. Veniturile generate de acest parteneriat pe termen lung vor fi redistribuite de către Comitetul Olimpic Internațional Mișcării Olimpice, ce are ca obiectiv promovarea sportului în întreaga lume. De asemenea, Discovery și Eurosport au încheiat un parteneriat cu Comitetul Olimpic Internațional în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel în Europa. În plus, acest parteneriat oferă garanția că toți fanii sportului din Europa se vor putea bucura de o acoperire excelentă a Jocurilor Olimpice și a sporturilor olimpice, pe întreaga perioadă de desfășurare a competiției, pe orice platformă doresc„.

La rândul său, David Zaslav, președinte și CEO Discovery Communications, a spus: „Marcăm astăzi un moment istoric, prin adăugarea inelelor olimpice la portofoliul Discovery Communications. Angajamentul pe termen lung încheiat cu domnul președinte Thomas Bach și cu Comitetul Olimpic Internațional consolidează poziția Eurosport drept cel mai important grup media de sport din Europa, extinzând prezența Eurosport pe toate platformele. Eurosport are deja experiența difuzării sporturilor de vară sau de iarnă prezente în cadrul Jocurilor, însă difuzarea Jocurilor Olimpice, cel mai important eveniment din lume transmis în direct, este o oportunitate editorială și strategică unică. Mai mult, acest nou parteneriat este un câștig imens pentru fanii sportului din Europa, care vor avea la dispoziție multiple programe disponibile pe orice platformă, ceea ce ne va asigura că flacăra olimpică va arde pe tot parcursul anului„.

Discovery a achiziționat drepturile exclusive în valoare de 1,3 miliarde de euro, pentru toate platformele, inclusiv pentru canale TV libere la retransmisie, canale TV cu plată, online și pe mobil, disponibile în cele 50 de țări și teritorii din Europa, cu excepția Rusiei. În linie cu cererile Comitetului Olimpic Internațional și ale fiecărei piețe în parte, Discovery și-a luat angajamentul ca, pe durata competiției, să transmită minimum 200 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice și 100 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă pe canale TV libere la retransmisie. Discovery va sublicenția o parte din drepturi în mai multe piețe din Europa.

Istoria de 30 de ani a Discovery ca lider la nivel global pe segmentul programelor de nonficțiune oferă companiei poziția unică de a surprinde și difuza poveștile remarcabile ale celor implicați în Jocurile Olimpice nu doar o dată la doi ani, ci în fiecare an, pe tot parcursul anului. Având în vedere că mai mult de jumătate dintre programele disponibile deja pe Eurosport sunt despre sporturi olimpice, combinația dintre sporturile de iarnă, ciclism, tenis și atletism și Jocurile Olimpice permite Discovery și Eurosport să capteze atenția fanilor acestor sporturi de-a lungul întregului an, informează un comunicat remis MEDIAFAX de reprezentanții Discovery.

Discovery și Eurosport vor avea acces la emblemele olimpice și o arhivă video bogată ce vor consolida poziția Eurosport de gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel european. De asemenea, cei doi parteneri au agreat să coopereze în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel, profitând de prezența online a Eurosport prin intermediul Eurosport.com – cea mai importantă destinație online de sport – și al Eurosport Player – cel mai important serviciu OTT.

În plus față de televiziunile libere la retransmisie și cele cu plată, Eurosport Player, DPlay, Eurosport.com și Eurosport 360 vor oferi fanilor o acoperire și experiențe fără precedent pe toate tipurile de ecrane.

JB Perrette, președinte Discovery Networks International, a declarat: „Am preluat Eurosport în urmă cu un an, asumându-ne pe termen lung misiunea de a revigora și de a consolida rețeaua și brandul. Anunțul de astăzi este un pas înainte în atingerea acestui obiectiv. Expertiza unică a Eurosport și posibilitatea de a difuza Jocurile Olimpice în 50 de piețe în 20 de versiuni lingvistice, prin intermediul unor platforme multiple, reprezintă un câștig imens pentru iubitorii sportului. Suntem încântați și onorați să semnăm acest parteneriat cu unul dintre cele mai cunoscute și cele mai puternice branduri la nivel global, care nu doar că aduce cel mai important eveniment mondial, ci și împărtășește valorile noastre fundamentale, legate de a implica și inspira oamenii, pe lângă a le oferi divertisment”.

Parteneriatul include ediția a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Pyeong Chang, din 2018, și ediția a XXXII-a a Olimpiadei de la Tokyo, din 2020, precum și Jocurile Olimpice din 2022 și 2024 ale căror orașe-gazdă încă nu au fost anunțate.

Comitetul Olimpic Internațional este o organizație non-profit independentă, internațională, alcătuită din voluntari, ce are ca obiectiv crearea unei lumi mai bune prin sport. Organizația alocă peste 90% din veniturile sale unei ample mișcări sportive, ceea ce presupune că în fiecare zi echivalentul a 3,25 milioane de dolari sprijină sportivi și organizații sportive din întreaga lume.

Discovery Communications este lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape 3 miliarde de abonați în peste 220 de țări și teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-și explora universul și de a-și satisface curiozitatea, prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra, Discovery Science și OWN: Oprah Winfrey Network.

În 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport, liderul panregional în conținut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa.

De asemenea, Discovery este un furnizor de produse și servicii educaționale în școli, prin intermediul Discovery Education, și deține un portofoliu divers de servicii media digitale, printre care Discovery Digital Networks.

În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 503 de milioane de abonați din 108 de țări și teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.

Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa și este deținut de Discovery Communications. Eurosport ajunge la 222 de milioane de abonați din 91 de țări din Europa, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Eurosport este canalul paneuropean numărul unu, care transmite peste 5.000 de ore de conținut sportiv în direct în fiecare an, în 137 de gospodării din 54 de țări, oferind comentariu de calitate în 20 de limbi. Eurosport.com este cea mai importantă platformă online de sport din Europa înregistrând 23 milioane de vizitatori pe lună. Eurosport Events este divizia responsabilă de managementul și promovarea evenimentelor sportive internaționale.

 

Publicat: 29 06. 2015, 21:35
Actualizat: 29 06. 2015, 21:39