Duelul de milioane de euro între Red Bull și Monster Energy în MotoGP
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Două companii producătoare de băuturi energizante și-au împărțit cele mai bune echipe și cei mai buni piloți din motomondialul de viteză
Sporturile cu motor sunt preferate de producătorii băuturilor energizante pentru a-și promova produsele, iar MotoGP-ul a devenit o piață de desfacere în care compania austriacă Red Bull și cea americană Monster Energy duc o luptă pentru supremație. Cele două companii investesc sute de milioane de euro în sponsorizarea a cinci curse din calendar, iar implicarea lor contribuie în proporție mare la salariile pe care piloții le primesc de la echipele pentru care concurează. Austriecii și americanii și-au împărțit și suportul celor mai buni patru piloți de la echipele de uzină în MotoGP: Marc Marquez și Dani Pedrosa sunt sponsorizați de Red Bull, iar Valentino Rossi și Jorge Lorezo sunt susținuți de Monster Energy.
Red Bull l-a „construit” pe campionul mondial
Încă din 2008, atunci când a intrat în circuitul MotoGP la clasa 125 centimetri cubi, spaniolul Marc Marquez a beneficiat de suportul austriecilor de la Red Bull, companie care l-a promovat până la clasa regină (1.000 de centimetri cubi) în 2013. La Repsol Honda, Marc Marquez a făcut cuplu cu Dani Pedrosa, și el pilot sub contract cu Red Bull, alăturarea fiind benefică atât echipei, cât și celor doi piloți. Interesul din partea sponsorilor le-a adus celor doi unele dintre cele mai mari salarii din motomondial. Pedrosa câștigă 4 milioane de euro pe sezon, în timp ce Marc Marquez primește din momentul renegocierii salariului circa 8 milioane de euro pe an, o bună parte din acești bani fiind suportați de echipa japoneză cu ajutorul implicării Red Bull.
Monster l-a convins pe Jorge Lorenzo să renunțe la Rockstar
Alăturarea dintre producătorul americande băuturi energizante Monster Energy și întregul team Movistar Yamaha a fost posibilă doar după ce Valentino Rossi și-a anunțat, în 2013, revenirea de la Ducati. Americanii, cei care îl aveau deja sub contract pe „Il Dottore”, erau nemulțumiți de faptul că Jorge Lorenzo, la acea vreme campion mondial în exercițiu, avea o înțelegere cu Rockstar Energy. Pentru a evita scindarea echipei Yamaha din motive comerciale, Monster le-a asigurat șefilor echipei fondurile necesare răscumpărării contractului lui Lorenzo cu Rockstar.
Monster s-a implicat apoi și în salariul oferit spaniolului, publicațiile de specialitate estimând că circa 1 milion de euro din salariul de 9 milioane pe an este suportat de compania americană. În cazul lui Valentino Rossi, cel care primește un salariu anual de 12 milioane de euro, Monster Energy contribuie cu circa 25% din întreaga sumă.