Florin Lovin încalță marea majoritate a jucătorilor de fotbal din România. Business-ul său a luat amploare după ce a cumpărat o mașinărie pentru a personaliza ghetele, lucru care „a prins” repede la fotbaliștii români
Florin Lovin (32 de ani) e încă fotbalist activ, evoluează pentru Oțelul Galați, dar a devenit cunoscut publicului microbist după ce a făcut parte din echipa Stelei care în 2006 ajungea în semifinala Cupei UEFA, piedută cu Middlesbrough. Jucător cerebral, Lovin dovedește în viața de zi cu zi că este și un bun întreprinzător. În decurs de doi ani și jumătate el și-a dezvoltat o afacere online în care a ajuns să investească peste 500.000 de euro! Firma pe care o deține a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 508.701 lei, după ce în 2011 aceasta era de numai 24.516 lei. Societatea lui comercializează ghete de fotbal prin intermediul magazinului său online. „Am vrut să construiesc ceva care să îmi asigure un trai decent în momentul când voi renunța la cariera de fotbalist. Chiar dacă voi deveni, să zicem, antrenor nu o să accept din partea patronului sau președintelui unui club un tratament umilitor. Îmi voi lua bagajul și voi pleca, iar odată ajuns acasă, voi avea din ce să îmi câștig existența. Mulți acceptă anumite compromisuri și nu-i blamez pentru că doar din fotbal trăiesc, dar pot să-i învinovățesc pe cei care au milioane de euro în conturi și acceptă tot felul de mizerii, doar pentru a fi antrenori sau a ocupa o funcție în cadrul unui club”, e ideea de la care s-a lansat Lovin în afaceri.
Target inițial: 5 perechi vândute pe zi. Acum a ajuns la 25
Când juca la Steaua a încercat să obțină concesionarea unui teren în Bacău pentru a face un complex sportiv, dar a fost refuzat de autoritățile locale. Apoi, a vrut să-și deschidă un restaurant în București, însă și-a dat seama că nu are timp să se ocupe de el. Ideea de a comercializa ghete de fotbal online i-a venit când juca la Munchen 1860. L-a cunoscut pe directorul unei firme de echipament sportiv, care între timp i-a devenit un prieten apropiat, iar acesta i-a sugerat ideea de a deschide un magazin online specializat în vânzarea de ghete de fotbal. Lovin își amintește: „Nu știam sigur dacă un astfel de business ar prinde în România. Am pus mâna pe telefon și mi-am sunat foști colegi, prieteni care jucau în Liga 1, iar entuziasmul de care au dat dovadă m-a făcut să risc o mare parte din banii câștigați în fotbal și astfel la 1 Iulie 2011 a luat naștere magazinul online www.ghetefotbalonline.ro. Am început cu 200.000 de euro investiți, acum cred că am alocat acestei afaceri 500.000-600.000 de euro. Nu sunt încă pe profit, pentru că reinvestesc tot ce câștig. Avantajul nostru constă în faptul că, beneficiind de un stoc permanent în depozitul din Bacău, putem livra produsele a doua zi, iar clientul nu mai trebuie să suporte și alte costuri legate de transport, comisione, etc”. În același timp, produsele au garanție, iar dacă acestea se strică în maximum două săptămâni, clientul le poate returna, primește altele înapoi sau contravaloarea în bani a produsului comandat”. Afacerea i-a crescut considerabil după ce a cumpărat cu 25.000 de euro o mașină de inscripționat ghete. „Targetul inițial a fost să vând 5 perechi pe zi, dar acum am ajuns la 20-25 de perechi pe zi. Explozia s-a produs după ce am achiziționat acea mașinărie, pentru că orice copil sau fotbalist dorește să-și vadă inițialele numelui pe gheată. E și util acest aspect pentru că poți să ai într-un vestiar 10 perechi de ghete identice și să le încurci. Mutu și-a inscripționat Il Fenomeno și Briliantul, iar colegul meu, Astafei, chiar un motto. Din punctul meu de vedere cel mai important lucru când îți alegi o gheată de fotbal este să rămâi fidel unui brand, mai ales dacă ți se potrivește. Eu, spre exemplu, de 7 ani joc cu ghete Mizuno. Pe japonezi nu-i interesează atât de mult aspectul comercial, cât calitatea. Cele mai scumpe ghete sunt ale lor (n.r. – 300 de euro) pentru că sunt lucrate manual și sunt făcute dintr-o piele de cangur specială”, dezvăluie mijlocașul Oțelului.
Fotbaliștii Moți și Nistor sunt printre cei mai buni clienți
În afară de Lovin, în Liga 1, Tătărușanu (Steaua) și Nistor (Pandurii) mai poartă cele mai scumpe ghete. Lovin spune că: „Nistor este unul dintre cei mai fideli clienți, continuând să comande de la noi chiar și când evolua în Franța la Evian. Lua câte 10 perechi! Moți, care joacă în Bulgaria, ia pentru toată echipa lui”. SRL-ul lui Lovin are doi angajați. Fotbalistul de la Oțelul vrea să fie exemplu pentru ei și nu se dă la o parte dacă trebuie să care el în spinare cutiile cu încălțăminte.
Taxele și impozitele mari din România nu-l descurajează pe Lovin. „Sunt genul de administrator care își plătește la timp dările la stat, facturile le achit imediat. Firma mea e mică, dar tot plătesc mii de euro la stat. Nu mă deranjează, e normal. Problema e atunci când ieși din casă și vezi că banii din taxele tale nu au fost folosiți corespunzător. În Germania și în Austria unde am jucat, taxele sunt mult mai mari, însă acolo poți să spui că acești bani sunt cu adevărat folosiți cum trebuie. Sunt genul de om care preferă să câștige 2.000 de euro și să doarmă liniștit, decât 10.000 cu stres și complicații”, încheie Florin Lovin.
„Mi se pare impresionant că 150.000 de oameni știu de site-ul meu, atâți vizitatori unici sunt în acest moment. Feedback-ul pe care îl primesc de la clienți e în 99,9% unul pozitiv” Florin Lovin, fotbalist Oțelul Galați
„70% din vânzări se datorează segmentului de copii, juniori și amatori. În România sunt doar 1000 de fotbaliști profesioniști, dar amatori sunt zeci de mii” Florin Lovin, fotbalist Oțelul Galați
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER