Încasările firmelor de echipament sportiv vor crește cu cel puțin 12,6 miliarde de dolari datorită Cupei Mondiale
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Mondialul care începe joi va aduce o creștere a încasărilor de 3,5% – 4% pentru producătorii de echipament sportiv, adică între 12,6 și 14,5 miliarde de dolari
Un eveniment important precum Cupa Mondială la fotbal aduce în prim-plan toate brandurile care se asociază cu această competiție. Evident, sponsorii FIFA se bucură de o atenție sporită, având în vedere că numele companiilor vor fi prezente pe marginea terenurilor la fiecare meci.
Însă firmele care se bucură cel mai mult de acest turneu final sunt cele de echipament sportiv. Mai ales Nike (10 naționale), Adidas (9 naționale) și Puma (8 naționale) – cei mai mari furnizori de echipament la turneul final din Brazilia. Care așteaptă încasări record în acest an, datorită Jocurilor Olimpice de iarnă disputate la Soci în februarie și, mai ales, datorită Cupei Mondiale.
Adidas va vinde de peste 2 miliarde de euro
Agenția de presă Reuters a anunțat, citând un raport oficial al Adidas, că firma germană se așteaptă ca vânzările de echipament sportiv să totalizeze peste 2 miliarde de euro în 2014, o premieră în istoria companiei germane. Aceeași previziune au făcut-o analiștii de la Reuters și despre rezultatele financiare ale companiei Nike, anunțând că lupta pentru întâietate pe piața de echipament sportiv va fi una echilibrată între cei doi giganți.
Veștile anunțate de cele două firme vin ca o gură de oxigen pentru piața echipamentelor sportive, una aflată în scădere în 2013, cu venituri de 361 de miliarde de dolari, potrivit Asociației Internaționale a Producătorilor de articole sportive. Estimările pentru acest an prevăd o creștere de 3,5%-4% a încasărilor, în ciuda unui început de an slab, din cauza unei ierni călduroase, care a dus la scăderea vânzărilor pentru echipamentele de schi.
În cifre, acest procent se traduce într-o marjă de 12,6 și 14,5 milioane de dolari. Potrivit acelorași estimări, se așteaptă ca o mare parte din consumatori, care nu au achiziționat până acum vreun tricou, să fie convinși să facă primul pas cu tricouri-replică ale echipelor prezente la turneul final, iar impactul pe care Mondialul îl va avea în creșterea vânzărilor de echipament sportiv va fi de cel puțin 20%.