Reclamele de la Mondial, mai urmărite decât cele de la Super Bowl

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

În prima săptămână a Campionatului Mondial, reclamele create de producători cu ocazia turneului final au strâns 590 de milioane de vizualizări pe Youtube

Super Bowl este evenimentul sportiv al anului în Statele Unite. Cu o audiență de peste 110 milioane de telespectatori anual, finala campionatului de fotbal american polarizează un interes uriaș, iar brandurile de top din lume plătesc chiar și patru milioane de dolari pentru 30 de secunde de reclamă difuzată în pauza meciului. Impactul reclamelor este unul uriaș: strâng milioane de vizualizări pe Youtube, devin virale, iar expunerea brandurilor crește, spoturile fiind preluate și de cele mai importante site-uri din lume. Însă, conform unei analize a cotidianului „New York Post”, nu reclamele de la Super Bowl sunt cele mai vizionate din lume. Rezultatele analizei arată că, cel puțin în online, spoturile TV care prefațează Cupa Mondială sunt mult mai vizionate decât cele de la Super Bowl.

Activia și Nike, brandurile cu cea mai mare expunere

Concret, de-a lungul săptămânii trecute, prima a Mondialului din acest an din Brazilia, reclamele care au ca temă turneul final au strâns 590 de milioane de vizualizări, față de doar 305 milioane, cât au strâns cele mai vizionate reclame difuzate în acest an la Super Bowl. Potrivit sursei citate, totalul minutelor petrecute pe Youtube de persoanele care au dorit să vadă reclamele de la CM 2014 s-a ridicat la 1,2 miliarde, cifră justificată de lungimea medie a unui spot, între 3 și 4 minute, pe când un spot creat pentru Super Bowl are maximum 1 minut.

Care sunt, însă, cele mai vizionate reclame dedicate acestui Mondial? Locul fruntaș e deținut de firma Danone, care promovează marca Activia printr-un videoclip al Shakirei la piesa „La la la (Brazil 2014)”, care a atins 149 de milioane de vizualizări pe Youtube.  O diferență de aproape 110 milioane de vizualizări față de cel mai urmărit spot de la Super Bowl, cel creat de firma de bere Budweiser.

Pe locul secund, la mare distanță, se află spotul firmei de echipament sportiv Nike, „Winner Stays”, care a strâns 81 de milioane de viewuri, în timp ce podiumul e completat de spotul Samsung Galaxy XI, în care apar Messi, Ronaldo, Rooney sau Casillas, care a strâns 54,3 milioane de vizualizări. În top se mai regăsesc spoturi ale firmelor Adidas (echipament sportiv), Castrol (uleiuri de motor), Itau (bancă braziliană) sau Beats (producător de căști).

Publicat: 29 06. 2014, 12:25
Actualizat: 29 06. 2014, 12:26