Sala a simțit tragedia. I-a fost frică să zboare cu avionul privat. Salvatorii sunt pesimiști: „Cred că nu ar fi putut rezista mai mult de o oră fără să-și piardă cunoștința”
Șansele ca fotbalistul în vârstă de 28 de ani, Emiliano Sala, să fi supraviețuit, în urma dispariției de pe radar a avionului la bordul căruia se afla jucătorul, sunt din ce în ce mai mici.
John Fitzgerald, pilot la Channel Islands Airsearch, o asociație cu sediul în Insula Guernesey, care participă la căutări, a declarat, marți, 22 ianuarie, pentru L’Equipe: „Mi-aș dori să nu fie cazul, dar nu cred. Sunt foarte pesimist. Imaginați-vă soluția cea mai optimistă, că pilotul a reușit să aterizeze în condiții corecte. El ar fi avut o barcă de salvare autogonflabilă, obligatorie pentru fiecare zbor deasupra mării. Să presupunem că a reușit să scoată barca din avion și că el și Sala s-au refugiat în ea. În acest caz, l-am fi văzut sau auzit, pentru că acest tip de ambarcațiune dispune de rachete de semnalizare și balize.
Dar, ieri seară (n.red. – luni, 21 ianuarie), avionul nostru a survolat îndelung zona accidentului, împreună cu două elicoptere. De asemenea, au fost bărci care au participat la căutare. Și nimeni nu a văzut nimic, în condițiile în care vizibilitatea a fost bună. (n.red. – Dacă au sărit din avion numai cu vestele de salvare).
În acest caz, nu cred că mai sunt în viață la ora la care vorbim. Am făcut baie în Canalul Mânecii într-o zi și am putut să rezist cu greu trei minute, deoarece marea este foarte rece în această perioadă a anului. Cred că nu ar fi putut rezista mai mult de o oră fără să-și piardă cunoștința„.
John Fitzgerald a mai spus care crede că a fost motivul dispariției avionului: „Mă gândesc la o pană electrică totală, ceea ce ar explica de ce contactul s-a întrerupt brusc. Apoi, odată întreruptă funcționarea motoarelor, presupun că pilotul a încercat să-l dirijeze către cel mai apropiat aeroport, cel din Aurigny, din Insulele Canalului, care era în acel moment la o distanță de aproximativ zece mile (18 kilometri). Dar fără putere, avionul era condamnat să piardă altitudine și cred că a parcurs cel mult 4 mile. În acest caz, nu cred că a ajutat la ceva. Dar acestea sunt numai supoziții„.
Căutările avionului dispărut au fost suspendate, marți, 22 ianuarie, din cauza întunericului, a anunțat Poliția din Insula Guernsey informează BBC.
„Nu am găsit semne despre cei care se aflau la bord. Dacă au ajuns în apă, șansele de supraviețuire în acest moment, sunt, din nefericire, mici„, au scris reprezentanți ai poliției insulare, pe Twitter.
Avionul de mici dimensiuni, la bordul căruia se afla fotbalistul Emiliano Sala, a dispărut luni seara, 21 ianuarie
Avionul privat de mici dimensiuni, de tip Piper Malibu, în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala, a fost dat dispărut, luni seară, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat sâmbătă, 19 ianuarie, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu același aparat pentru a-și lua la revedere de la foștii lui colegi, între care se numără și portarul Ciprian Tătărușanu.
Piper Malibu este un monomotor care poate transporta șase persoane, pilotul și cinci pasageri. Presa internațională a scris că în avionul dispărut se aflau Sala, pilotul și încă o persoană, însă L’Equipe a menționat că numai Sala și pilotul erau la bord.
Autoritățile din Insula Guernsey au anunțat, marți, 22 ianuarie, că două ambarcațiuni și cinci aparate de zbor au cercetat o suprafață de o mie de mile pătrate în apele Canalului Mânecii, fără a da de urma avionului dispărut.
Avionul a plecat de la Nantes luni, la ora locală 19.15, cu direcția Cardiff, zburând la o altitudine de 5.000 de picioare (1.650 de metri). După ce a depășit Insula Guernsey, a cerut să coboare, iar contactul cu avionul s-a pierdut când acesta era la o altitudine de 2.300 de picioare. Apelul primit de Garda de Coastă din Guernsey privind dispariția aparatului, la 15 mile nord de Guernsey, a fost la 20.23. Două elicoptere, unul francez, cu baza la Cherbourg și unul britanic, au început imediat căutările, dar le-au oprit la ora 02.00, din cauza condițiilor meteo nefavorabile (vânt, valuri, vizibilitate redusă). Căutările au fost reluate la ora 08.00 și continuă.
Lui Emiliano Sala i-a fost frică să zboare cu Piper Malibu
Presa internațională scrie că Sala i-a mărturisit colegului Nicolas Pallois că zborul făcut cu aceeași aeronavă, un model Piper Malibu aparținând propietarului lui Cardiff City, a fost „turbulent” și că se teme pentru zborul înapoi, informație dezvăluită de fotbalistul lui Nantes jurnaliștilor din Hexagon și preluată de englezii de la Daily Mail.