SPECIAL | Spadasina antreprenoare. Loredana Dinu, campioană mondială la scrimă, a inventat o aplicație care te ajută să economisești bani
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Loredana Dinu (30 de ani), campioană mondială la scrimă, a inventat o aplicație pentru telefoanele mobile, menită să-i ajute pe utilizatori să economisească bani. Platforma de mobile marketing Wallet Buzz conține șapte categorii de oferte și a fost deja descărcată de 23.000 de persoane
Povestea ei pare din alte vremuri. Din vremurile în care spadasinii mânuiau armele pentru scopuri nobile. Deveneau protagoniști trecuți prin foc și spadă, se hrăneau cu peripețiile ivite la tot pasul, iar acțiunile inițiate sporeau doza de suspans și lăsau loc de interpretări și scenarii.
Scenariul ei și l-a scrijelit cu masca pe față și cu cochilia spadei protejându-i poigneul drept. Scopul său l-a reprezentat performanța, pe planșă a intrat în tot felul de peripeții, iar ofensiva declanșată a mărit gradul de suspans pentru fanii scrimei. Dar și pentru fanii sportului care au slăbit câte un kilogram urmărind asalturile Loredanei și ale colegelor devenite campioane mondiale în 2010 și 2012. An în care Loredana Dinu și-a dat masca jos, părăsind (pentru o perioadă poate) scena producției în care și-a jucat propriul rol.
750 de grame e greutatea unei spade, arma pe care o mânuiește Loredana Dinu. FOTO: Claudiu Popescu
Sportiva a luat premiu la ZF MOBILIO 2013
De peste doi ani, eroina cu abilități de luptă e foarte implicată într-un alt proiect, proiect devenit parte a poveștii sale. S-a retras de pe planșă, dar n-a depus definitiv armele. S-a retras de pe planșă, dar n-a tăiat toate punțile spre sport. Urmărește fiecare fandare a fostelor ei colege, dar acum își folosește intuiția și inteligența ascuțită ca un bisturiu, specifice șahului pe planșă, în alte scopuri. Pentru o afacere. „Când mă aflam în cantonament la Izvorani, veneau foarte multe persoane care ne deschideau ochii asupra reconversiei profesionale. Era o problemă care mă frământa neîncetat. Ce voi face după retragere!? Așa mi-a venit ideea”, își lărgește chipul a zâmbet spadasina în vârstă de 30 de ani.
În ochii ei strălucește satisfacția găsirii unui mecanism perfectibil ce-i mănâncă tot timpul. Absolventă a două facultăți – Comunicare și Relații Publice și Educație Fizică și Sport -, Loredana a inventat o aplicație pentru smartphone-uri care te ajută să economisești bani. Prima platformă de mobile-marketing din România te anunță ce magazine propun reduceri în funcție de punctul în care te aduce vântul unei zile, iar invenția meșterită i-a adus în 2013, la Gala ZF Mobilio, premiul secțiunii Best Use of Mobi Advertising.
Campioană mondială și europeană, Dinu s-a născut în Craiova și e stabilită în București FOTO: Claudiu Popescu
80.000 DE EURO INVESTIȚIA TOTALĂ‚
„Am făcut un studiu de piață și am realizat că în România două din trei telefoane sunt smart-phone-uri. Ca o comparație, în Anglia sunt două din patru. Am mai luat în calcul și faptul că shopping-ul este unul dintre principalele mele hobby-uri și așa am ajuns să dezvolt micul business”, atacă Loredana. Exponenta sportului lui Pierre de Coubertin are aerul unui om a cărui muncă a fost eficientă. A tras și trage în echipă, ca la concursurile de scrimă pe echipe. Alături de soțul ei, Bogdan Dinu, și alături de doi prieteni, Mihai Puținelu și Bogdan Onofrei, a procesat rapid nevoile de consum ale utilizatorilor de telefoane deștepte, iar investiția totală în aplicație s-a ridicat la 80.000 de euro.
23.000 de utilizatori are aplicația Loredanei Dinu, Wallet Buzz
CUM A PORNIT IDEEA
„Numele Wallet Buzz provine din imaginea portofelului care te tot bâzâie pentru a te atenționa. Am mers pe ideea că fiecare dintre noi pleacă din casă cu telefonul, portofelul și cheile. Este o investiție pe termen lung”, spune, cu o privire neclintită, spadasina participantă la JO de la Londra. Dar ce face mai exact aplicația într-o lume în care suntem inundați cu informații de tot felul? Platforma de mobile marketing e împărțită pe șapte secțiuni, iar fiecare dintre acestea pompează știri despre reducerile diferitelor companii incluse în program. Principalul criteriu în funcție de care îți apare oferta x este proximitatea geografică. „Uneori primești și o notificare: «intră la magazinul z sau la restaurantul y și ai o reducere de 10 la sută»”, completează Bogdan, soțul campioanei mondiale și europene.
A SEMNAT UN PARTENERIAT CU TELEKOM
Meniul aplicației Wallet Buzz conține categoriile Restaurante și Baruri, Health and Beauty, Fashion, Electronics and Retail, Auto, Travel and Enternainment și Financial Business, iar dacă ești conectat la un stil de viață alert și frunzărești paginile smart-phone-ului, nu mai ai cum să rătăcești fără țintă. Respectând o ordine corectă a etapelor unui business, Loredana a urcat în 2014, cu aplicația sa, la următorul nivel. „În luna iulie a acestui an, am demarat un contract de colaborare cu Telekom Romania Mobile Communication, prin care compania ne va susține aplicația. Astfel, Telekom Romania va oferi clienților B2B posibilități de promovare prin intermediul aplicației, sub forma unei extraopțiuni care permite clienților să-și mediatizeze produsele”, explică Loredana o nouă tușă a asaltului său în mobile marketing. Aplicația se va preinstala pe majoritatea telefoanelor cu sistem operare android.
„PICA CERUL PE MINE CÂND LUAM NOTA 8”
Și cum scrima, unul dintre sporturile care a adus României cele mai multe medalii olimpice și mondiale, a învățat-o să nu renunțe
POATE FI DESCĂ‚RCATĂ‚ GRATUIT DE PE GOOGLE PLAY ȘI APP STORE
„E o investiție pe termen lung și nu urmărim deocamdată profitul”, își trece mâna prin păr multipla campioană națională. Aplicația poate fi descărcată gratuit de orice posesor al unui smart-phone de pe Google Play și App Store și dacă nu mai aveți spațiu sau nu știați până acum platforma de mobile marketing, încercați să vă aruncați privirea peste invenția Loredanei. Ea este exemplul care arată că sportivi pot și ieși din labirintul încurcat al retragerii.
Și așa cum filmele de capă și spadă propun figura spadasinului ca erou, așa și sportul româneasc avansează un nume care excelează nu numai în domeniul în care a cunoscut celebritatea. Dinu pare a avea multe spus și în sectorul în care a cunoscut o nouă dezvoltare profesională.
Loredana a alergat în 2012 la a doua ediție a evenimentului ProSport Midnight Run, desfășurat pe Podul Basarab din Capitală Foto: Claudiu Popescu