Eurosport a lansat „Premier League Magazin”, primul talk-show dedicat publicului din România, dar și prima emisiune locală de analiză a fotbalului din Anglia, care va fi difuzată în fiecare luni, în prime-time, din 15 august, avându-l prezentator pe Dan Chilom și invitat permanent pe Costin Ștucan.
Eurosport a anunțat, în cadrul unei eveniment organizat într-un bar din Centrul Vechi, primul program 100% local, produs și transmis în direct și în exclusivitate pentru telespectatorii din România – „Premier League Magazin”.
Emisiunea săptămânală cu o durată de o oră și jumătate va fi difuzată, din 15 august, în fiecare luni, în prime-time, de la ora 20:30, înaintea meciului de fotbal de la ora 22:00.
În cadrul „Premier League Magazin” vor dezbate meciurile care au avut loc anterior gazda talk show-ului, Dan Chilom, fost fotbalist divizionar, în prezent fondator și antrenor al Asociației Sportive care îi poartă numele, și invitatul special Costin Ștucan, redactor-șef ProSport.
De asemenea, vor fi prezenți și „invitați celebri”, după cum a declarat Dan Chilom, alături de alți comentatori Eurosport, precum Emanuel Terzian, Bogdan Nevel sau Ioan Viorel.
Emisiunea de comentariu a meciurilor din Premier League va fi realizată într-un studio închiriat de la Dolce Sport și are ca target segmentul cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani din mediul urban.
Pe lângă faptul că timp de o oră și jumătate Dan Chilom va analiza alături de invitații săi partidele din campionatul englez de fotbal desfășurate în timpul week-end-ului, vor fi dezbătute și rivalitățile dintre cluburi, detaliile din istoria cluburilor engleze, transferurile sezonului, atmosfera de pe stadioane. De asemenea, nu vor lipsi interviuri cu personalități de marcă din lumea fotbalului, astfel încât telespectatorii să poată intra în culisele unuia dintre cele mai valoroase campionate din lume.
Evoluția jucătorilor români din Premier League, precum Costel Pantilimon, Florin Gardoș sau Vlad Dragomir, va fi, de asemenea, dezbătută în cadrul emisiunii.
Prezent la evenimentul de lansare a noii producții, Mircea Medaru, care s-a alăturat echipei Discovery-Eurosport în urmă cu două luni, în funcția de Head of Sports Discovery pentru Europa Centrală și de Est a declarat: „Principalele mele task-uri sunt de a dezvolta proiecte pentru localizare și dezvoltarea digitală în România și în celelalte teritorii pe care le avem. Astfel inclusiv acest proiect face parte din strategia de localizare pentru publicul românesc a canalului Eurosport”.
Prezentatorul noii emisiuni, Dan Chilon, a declarat celor prezenți la discuția informală organizată de Eurosport, evenimentul de lansare a show-ului, că în primele ediții un subiect principal va fi cel al transferurilor: „Cred ca în primele ediții vom vorbi foarte mult despre ceea ce se întâmplă cu transferurile pe care echipele de acolo le realizează”.
„Cu siguranță această emisiune va prinde. În premieră vom avea o emisiune de analiză a fotbalului din Anglia. Voi fi realizatorul, gazda acestui show în care îl vom avea pe Costin, dar și oameni celebri din fotbalul nostru cu care vom analiza tot ceea ce înseamnă spectacolul din Anglia”, a mai spus Chilon.
Redactorul-șef al Pro Sport, Costin Ștucan, a menționat ce „îl leagă” de această competiție, vorbind inclusiv despre amintiri din copilările – „Îmi aduc aminte de primii ani de după revoluție când ziarele de sport din România prezentau, în cel mai fericit caz, rezultatele din Premier League, fără poze sau informații detaliate. Și undeva lângă Gara de Nord era un chioșc (…) unde se găseau reviste din Anglia. Nu erau noi, erau vechi de câteva săptămâni, erau reviste pentru tineri, Match, Shoot, nu erau de analiză, precum FourFourTwo, însă le cumpăram, așa, la pachet. Îmi puneam posterele pe pereți, le citeam de patru-cinci ori. Premier League a însemnat și primul meu loc de muncă – într-o mansardă din Brezoianu, în redacția Sportul Românesc, în 1995, când m-am ocupat de acest campionat englez timp de patru ani. Și mă mai leagă o amintire mult mai veche, din anii ’80, de la semifinală de Cupa Campionilor la care am fost împreună cu tatăl meu, pe o ploaie teribilă, la București, Dinamo – Liverpool”.
„Nu va fi doar o emisiune de analiză”, a precizat Ștucan: „Va fi mai mult de atât, va fi o emisiune de entertainment, vom vedea și partea spectaculoasă din Premier League, vom vedea lucrurile de culoare din acest campionat englez”.
Adăugând că „este o onoare pentru un copil care alerga după reviste acum aproape 30 de ani, să ajungă să analizeze acest fotbal de o calitate deosebită”, acesta a spus că, în opinia lui, „În Premier League probabil va fi spart în această vară recordul de transferuri; vom avea lucruri semnificative în vara asta”.
„Probabil că vom avea un campionat câștigat de una dintre echipele mari”, a fost opinia lui Ștucan.
Comentatorul Ioan Viorel a fost de aceeași părere: „Dacă ar fi să dau un pronostic pentru anul acesta, cred că titlul se va decide între cele două echipe din Manchester, așa, la prima vedere. Dar îi văd pe cei de la Liverpool în primele patru”, a declarat acesta, enumerând apoi alte echipe mari și adăugând că „nu mai e loc de ‘outsideri’ în acest sezon fiindcă echipele mari s-au întărit foarte tare, și-au adus antrenori noi”.
Cu toate acestea, a menționat și că „rămâne totuși un campionat în care oricine poate bate pe oricine”.
Ada Roseti, director de programe pentru Discovery Europa Centrală și de Est a vorbit despre rebrandingul Eurosport cu scopul apropierii televiziunii față de target: „De când a fost invitat să facă parte din familia canalelor Discovery, Eurosport a suferit o transformare (…) primul lucru pe care am vrut să-l comunicăm atunci, la sfârșitul anului trecut, a fost un proces de rebranding gândit de colegii noștri de la Eurosport, în ideea ce a aduce acest canal mai aprope de fani”.
Promo-ul care pune în valoare acestă nouă poziționare – Fuel Your Passion – poate fi urmărit aici:
Vorbind tot despre noua poziționare, Mircea Medaru a declarat: „Eusport este un canal paneuropean lansat acum 27 de ani. Odată cu rebrandingul și noua strategie de poziționare, dorim ca televiziunea sa se adreseze direct fanilor din România (în cazul nostru) și asta se face prin continuarea achiziției de drepturi perntru Premier League pentru încă trei sezoane. Am făcut-o prin asocierea imaginii lui Ilie Năstase și trimiterea lui la Roland Garros ca expert Eurosport în timpul turnelui de anul acesta și acum, prin achiziționarea drepturilor de difuzare pentru următorii trei ani ale campionatul de tenis de la Wimbledon”.
Întrebat despre transmisia în HD, Mircea Medaru a spus că se lucrează la acest aspect – „Vrem să furnizăm calitatea cea mai bună pentru audiența din România. Vom anunța când această soluție se va putea implementa tehnic”.
Potrivit comunicatului de presă remis MEDIAFAX, Victoria Davies, VP Country Manager Discovery CEE, a afirmat: „Sunt extrem de încântată că 2016 a adus foarte multe vești bune pentru fanii Eurosport din România! În primul rând, am anunțat la începutul anului prelungirea parteneriatului nostru cu Premier League pentru a transmite meciuri exclusiv pentru fanii din România, până în 2019. Apoi, ne-am consolidat recent poziția ca destinație preferată de fanii tenisului de Mare Șlem, prin achiziționarea drepturilor de difuzare a turneului de la Wimbledon, din 2017 până în 2019. Iar astăzi, marcăm o altă etapă importantă pentru strategia noastră de localizare, prin emisiunea Premier League Magazin, dedicată fanilor fotbalului din România. Sub conducerea Discovery, Eurosport traversează o transformare majoră, iar acum mai mult ca niciodată telespectatorii români se află în centrul atenției noastre”.
Referitor la noua emisiune, talk-show-ul „Premier League Magazin”, Mircea Medaru, Head of Sports Discovery CEE, a adăugat: „Suporterii fotbalului din România se bucură de meciurile din Premier League difuzate de Eurosport încă din 2013, iar astăzi suntem încântați să le putem alimenta această pasiune și mai mult, prin Premier League Magazin. Pentru prima oară în istoria canalului Eurosport în România, această emisiune va fi produsă și difuzată în direct dintr-un studio din București, pentru a oferi fanilor români o perspectivă unică asupra unuia dintre cele mai valoroase campionate din lume. Cred că acest program este dovada clară a ambiției Eurosport de a stârni pasiunea fanilor din România, prin conținut local de calitate”.
Gazda emisiunii, Dan Chilom și-a început cariera sportivă ca junior la FC Dinamo București. Ajuns la seniori, Dan a evoluat ca portar la echipe precum FC Dinamo București, FC Poiana Câmpina sau CSM Ploiești (Astra Ploiești), iar ca internațional la IFK Mariehamn (prima ligă din Finlanda) și JK Tammeka Tartu (prima ligă din Estonia). În 2008, a fost declarat portarul anului în cadrul campionatului finlandez.
Absolvent al liceului sportiv Mircea Eliade, Dan a urmat Școala Federală de Antrenori obținând în 2007 licența B UEFA, devenind antrenor pentru copii și juniori. A înființat Asociația Sportivă „Dan Chilom”, afiliată Asociației Municipale de Fotbal București (AMFB) și care are nu mai puțin de 130 de copii legitimați.
Iar în 2011 și-a făcut debutul în presa sportivă, de-a lungul timpului realizând mai multe emisiuni radio, tv, dar semnând și articole de presă scrisă.
Telespectatorii vor avea ocazia să se bucure pe Eurosport 1 de cele mai interesante meciuri de fotbal din Premier League, unul dintre cele mai puternice campionate de fotbal din Europa care aduce laolaltă numeroși jucători și manageri de talie mondială.
În sezonul Premier League 2016 – 2017, fanii vor avea posibilitatea să urmărească noile vedete ale fotbalului englez, precum Granit Xhaka (Arsenal), Zlatan Ibrahimovic (Manchester United) sau Sadio Mane (Liverpool), antrenori în vogă, precum Jose Mourinho (Manchester United), Pep Guardiola (Manchester City) sau Antonio Conte (Chelsea), dar și jucători români care evoluează în Anglia – Costel Pantilimon (Watford F.C), Florin Gardoș (Southampton F.C) sau tânărul Vlad Dragomir (16 ani), care s-a afirmat la academia clubului Arsenal.
Eurosport, destinația sportivă nr. 1 din Europa, are prin canalele sale – Eurosport 1, Eurosport 2 și Eurosportnews – un total de 236 de milioane de abonați, din 93 de țări din Europa, zona Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu.
Eurosport.com este destinația online nr.1 în Europa în materie de sport, cu până la 14 milioane de vizitatori unici în medie pe lună. Eurosport Player oferă acces nelimitat la cele mai importante competiții sportive din calendar, este disponibil oricând, pe orice dispozitiv, în 52 de țări. Eurosport Events este divizia specializată în administrarea și promovarea evenimentelor sportive internaționale.
Katy Marinescu, [email protected]
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER