Venituri de Mondiale pentru sponsorii turneului final de fotbal
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Cheltuielile totale pe cardurile Visa au înregistrat o creștere de 143% în sectorul turismului internațional din Brazilia, în timpul Campionatului Mondial, față de aceeași perioadă a anului trecut
Campionatul Mondial din Brazilia se află deja în istoria fotbalului, după ce Germania s-a impus în finala de pe Maracana cu 1-0 în fața Argentinei. De la partida pentru titlul mondial au trecut deja mai bine de două săptămâni, însă vârtejul reacțiilor a cuprins tot globul. Suporterii încă își împărtășesc gânduri și fotografii pe rețelele de socializare, multe cluburi și-au cristalizat o imagine în ceea ce privește jucătorii pe care și-i doresc și transferă la foc continuu, în timp ce sponsorii Mondialului au tras linie și fac bilanțurile. Este și cazul celor de la Visa, companie ce deține peste 20.000 de instituții financiare și care emite cărți de credit și de debit. Visa a înregistrat creșteri substanțiale în timpul turneului final.
Cele mai multe cheltuieli, la cazare
Cheltuielile totale pe cardurile Visa realizate în timpul Cupei Mondiale din Brazilia s-au ridicat la 279 milioane euro (12 iunie – 13 iulie 2014), ceea ce a însemnat o creștere de 143% a cheltuielilor în sectorul turismului internațional din Brazilia față de aceeași perioadă a anului trecut. În perioada 12 iunie – 13 iulie 2013, cheltuieilie au fost de aproximativ 115 milioane euro. Raportat la precedentul Campionat Mondial, defășurat în Africa de Sud, cheltuielile pe cardurile Visa în Brazilia au fost mai mari cu aproape 50%.
Parteneri ai FIFA: Adidas, Coca Cola, Hyundai, Kia, Fly Emirates, VISA
Topul cheltuielilor pe categorii e construit astfel: servicii de cazare (40 milioane euro), retail (35 milioane euro) și restaurante (29 milioane euro). Cei mai mulți bani au fost cheltuiți de către turiștii veniți în Sao Paolo, aproximativ 43 de milioane de euro. Alte două orașe care au profitat din plin pe timpul Mondialului au fost Rio de Janeiro și Brasilia, ambele cu venituri de 20 de milioane de euro, bani obținuți de pe carduri. Brasilia a înregistrat cea mai mare creștere, de 642%, comparativ cu aceeași perioadă din 2013.
Americanii au cheltuit cei mai mulți bani cu Visa
Vizitatorii veniți din Statele Unite au cheltuit cele mai mulți bani cu cardurile Visa, aproximativ 69 de milioane de euro. Într-un top al națiunilor, americanii au fost urmați de Marea Britanie – 23 de milioane de euro și Franța – 18 milioane de euro.
Sponsorii Campionatului Mondial: Budweiser (bere), Castrol (uleiuri de motor), Continental (cauciucuri), Johnson&Johnson (întreținere corporală), McDonald”s (fast-food), Liberty Seguros (asigurări), Itau (telecomunicații)
Interesant este faptul că cele 12 state din Europa, prezente la Campionatul Mondial, au depășit cu puțin Statele Unite în această statistică, după ce au totalizat cheltuieli de 78 de milioane de euro.
43 de milioane de euro au fost cheltuiți de turiști cu cardurile VISA în Sao Paolo