Anno 2070 Review: Strategiile viitorului

După patru jocuri cu tematică istorică, producătorii seriei Anno au decis să mute dezvoltarea urbană în viitor, dar nu neapărat cu schimbări majore de gameplay. Fanii jocului vor recunoaște rapid interfața și vor avea de-a face cu o campanie scurtă, de fapt mai mult un tutorial care să-ți arate cam cum funcționează lucrurile. Ca și până acum, ai o navă și trebuie să-ți alegi o insulă unde să-ți plasezi orașul și să pui la punct un lanț economic (de preferință) funcțional.

Viitorul nu înseamnă că nu mai pescuiești sau culegi fructe și exploatezi minereuri, doar că rezultatele finale nu mai sunt covoare de mătase, ci microprocesoare. Oamenii din orașe au în continuare nevoie de locuințe, alimente și multe alte modalități de a evolua. Alegerile de început țin de facțiunea preferată – Eden Initiative (Ecos), ecologiști cu o preferință spre păstrarea intactă a naturii – și Global Trust (Tycoons) – categoria opusă, cei care merg până la mijlocul pământului pentru a colecta și ultima fărâmă de resurse ce le servește industrializării.

Cea mai mare diferență între cele două este diferențierea nevoilor oamenilor, pentru că agricultura ecologică nu înseamnă nimic pentru un industrialist. La nivel vizual veți remarca înclinația spre alb și curățenie a clădirilor Ecos, cu opusul zidurilor înegrite, poluate, ale Tycoon-ilor.

Marea adăugire este o a treia nație, subacvatică (Techs), ale căror orașe se dezvoltă sub apă și exploatează resursele aferente. Marea provocare este să reușești să combini toate cele trei facțiuni, să le faci să trăiască în liniște și pace pe aceeași insulă și, evident, să folosești resursele subacvatice indisponibile pe sau sub pământ. Nu e obligatorie această coabitare, dar este de preferat pentru o economie mai fluentă; esențială este doar stabilirea unui oraș subacvatic propriu; rutele comerciale sunt ușor de stabilit și, desi discutăm de anul 2070, legăturile tot cu nava clasică se mențin. Din fericire, interfața a fost bine „pieptănată”, nu mai trebuie sa apelezi în continuu la enciclopedie (deși este disponibilă).

Inevitabil, există și conflicte, dar aici se remarcă în mod negativ AI-ul, cam agresiv pe setări mai mari de dificultate și nu foarte inteligent în materie de strategie. De fapt, e de ajuns să-ti pui la punct defensiva pentru a respinge cu succes orice atac; atacurile asupra navelor sunt rare, diplomația nu prezintă cine știe ce interes.

Mult mai interesant este modul Continuous Play (inclusiv cooperativ), care vine cu o persistență a obiectelor speciale și a bunurilor. Din când în când, prin intermediul Senatului, se poate și vota o măsură sau alta, în funcție de facțiunea favorizată apărând și bonusuri temporare (productivitate crescută, putere de foc mai mare), repetabile la un anumit interval de timp dacă ai de ajuns de multe licențe (punctele de onoare din Anno 1404). Mai există și quest-uri zilnice, completarea lor aducând Puncte de Carieră, acestea deblocând alte bonusuri când se acumulează de ajuns de multe. World Event-urile, care implică o cooperare între jucători, aduc și ele puncte, astfel că devine important când și cum și cu cine joci.

Partea vizuală este excelent realizată, Anno 2070 având un grad de detaliu ridicat pentru orice tip de clădire și peisaj. Fiecare activitate se desfășoară normal, vezi toate mașinăriile la lucru, plantele și animalele dezvoltându-se. Muzica se combină și ea excelent, iar vocea ghidului E.V.E. este de departe cea mai bine realizată. Poate că ar fi fost de dorit o cameră care să se ducă mai jos spre firul ierbii, dar și așa avem un joc spectaculos din punct de vedere grafic.

Dacă partea persistentă a jocului și elementele multiplayer vor fi îmbunătățite și se va aduce conținut nou cât de cât constant, este foarte posibil ca Anno 2070 să aibă o viață mult mai lungă decât simplele moduri sandbox în care tindeau să se transformele strategiile de acest gen.

Publicat: 01 02. 2012, 11:00
Actualizat: 05 02. 2012, 19:29