Cei din Armata Americană au gânduri mari: au pregătit un buget de 57 de milioane de dolari pentru realizarea unui shooter militar foarte realist, ce urmează a fi folosit pentru antrenamentul soldaților americani.
În timp ce inițiativa similară venită din partea Armatei de Eliberare a Poporului din China se limitează la un simplu joc pe PC, alternativa americanilor, denumită D.S.T.S. – Dismounted Soldier Training System, pare mult mai futuristă. Astfel, aceasta va fi bazată pe motorul grafic CryEngine 3 – folosit și de Crysis 2, pe care reprezentanții armatei din Statele Unite îl consideră cel mai puternic engine al momentului.
Controlul nu va fi realizat prin mijloace convenționale, americanii încercând să aducă „jocul” cât mai aproape de realitate. Astfel, fiecare soldat va avea la dispoziție un spațiu de aproximativ 9 metri pătrați, în interiorul căruia mișcările corpului său vor fi scanate și interpretate de senzori, pentru a fi transpuse în lumea virtuală din D.S.T.S. De asemenea, căștile soldaților vor fi dotate cu display-uri conectate la echipamentul hardware din backpack-uri. Acesta va fi foarte asemănător cu ceea ce putem găsi în computerele actuale, sistemele fiind formate din componente ce pot fi achiziționate de oricine din comerț (cum ar fi plăci video NVIDIA).
Scopul acestui program este antrenarea soldaților în condiții cât mai asemănătoare cu cele din misiunile la care forțele armate americane deja iau parte. Vor fi recreate teatre de operațiuni precum Afganistan sau Irak, cu suport pentru condiții meteo variabile. Nu vor lipsi nici vehiculele, acesta fiind încă unul din motivele pentru care a fost ales motorul grafic CryEngine 3. De asemenea, întreg sistemul de antrenament va beneficia și de un generator de „misiuni”, capabil să creeze mereu noi provocări pentru cei dornici de antrenament.
În primă fază, Armata Americană a plănuit să aibă 102 asemenea unități funcționale până în luna ianuarie a anului viitor.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER