Update: Ubisoft a lansat primul trailer oficial pentru Assassin’s Creed III, pe care îl puteți viziona în continuare. De asemenea, a fost confirmat faptul că Assassin’s Creed III va fi lansat la nivel mondial pe 31 octombrie 2012, pentru PC, Xbox 360 și PlayStation 3, o versiune pentru Nintendo Wii U fiind la rândul său în producție.
Cea mai nouă ediție a revistei GameInformer și-a făcut apariția, alături de mult așteptatele detalii despre viitorul Assassin’s Creed III. De asemenea, au apărut și primele imagini și artwork-uri din joc.
Conform GameInformer, Ubisoft dorește ca Assassin’s Creed III să fie accesibil și pentru noii veniți în cadrul seriei, păstrând în continuare toate referințele la vechile titluri Assassin’s Creed, atât de familiare fanilor înrăiți. Noul erou va fi fiul unui pelerin britanic și a unei femei din tribului de amerindieni Mohawk. Numele lui indian este Ratohnhake’ton, însă se va recomanda drept Connor pe parcursul jocului, pentru a fi mai bine văzut de pelerini.
Se pare că în Assassin’s Creed III chiar vom avea ocazia să trăim o parte din copilăria lui Connor, precum și conflictul dintre pelerini și tribul Mohawk. Reproducerea unor astfel de bătălii de amploare nu va mai fi o problemă pentru motorul grafic din Assassin’s Creed III, complet refăcut pentru acest joc.
Acțiunea va avea loc, după cum știam deja, în timpul Războiului de Independență care a dus la apariția Statelor Unite ale Americii (1753-1783). Și de această dată vom avea mai multe regiuni de explorat: orașele Boston și New York, precum și The Frontier, un mediu de joc ce promite a fi de 1,5 ori mai întins decât Roma din Assassin’s Creed: Brotherhood. Ubisoft se laudă că aproape o treime din joc se va desfășura în The Frontier, gameplay-ul fiind adaptat în acest sens.
Astfel, a fost introdusă posibilitatea de te cățăra în copaci și pe stânci, precum și noi animații pentru personajul principal, special realizate pentru Connor și nu preluate din vechile titluri ale seriei. De asemenea, după cum se poate vedea și în imagini, The Frontier va fi populat și de animale sălbatice, Connor având posibilitatea de a le vâna. Va fi păstrat și sistemul economic introdus de Assassin’s Creed II, însă cu modificări substanțiale. Spre exemplu, Connor va putea comercializa pieile animalelor vânate.
În ceea ce privește luptele, Assassin’s Creed III va aduce schimbări majore: va fi folosit un nou sistem de combat, axat pe ofensivă și viteza de mișcare, va fi eliminată posibilatea de a face target lock pe un inamic anume și va fi folosită o cameră dinamică, care va focaliza automat pe momentele importante din joc. În materie de arme, Connor va păstra hidden blade-ul caracteristic asasinilor, dar va avea la dispoziție și un tomahawk, un cuțit, un arc cu săgeți sau un pistol cu praf de pușcă.
Trecerea timpului va avea acum efecte vizibile asupra mediului de joc. Așezămintele umane (ori ale pelerinilor, ori ale indienilor) pot dispărea în urma bătăliilor, iar întreaga hartă va fi afectată de trecerea anilor și ciclul anotimpurilor. Pe timp de iarnă, porțiunile înzăpezite vor fi mult mai dificil de traversat, iar lacurile vor îngheța, formând rute altfel inaccesibile.
La fel ca și precedentele jocuri ale seriei, Assassin’s Creed III va reproduce momente istorice importante, cum ar fi poposirea trupelor lui George Washington în Valley Forge sau marele incendiu din New York din 1871. Connor va avea o relație foarte apropiată cu Washington, alte figuri istorice importante precum Benjamin Franklin urmând să-și facă de asemenea apariția. Nu vor lipsi nici soldații britanici sau francezii.
Au fost eliminate misiunile de tip tower defense din Assassin’s Creed: Revelations, precum și nivelurile first person puzzle din același joc. În schimb, Desmond va avea din nou porțiunile sale jucabile, interacțiunea cu noul erou Connor urmând să se realizeze prin intermediul unei noi interfețe, numite Animus 3.0. De asemenea, nivelurile închise, de tip action/adventure și platforming clasic (precum cele în care căutai armura lui Altair/Romulus în AC2/Brotherhood) își vor face din nou apariția și voi fi mult mai numeroase.
S-a renunțat la taberele hoților, mercenarilor, curtezanelor sau ale țiganilor din jocurile precedente. Vor exista noi facțiuni cu care te vei putea alia, însă nu au fost oferite detalii suplimentare despre acestea. De asemenea, la fel ca Ezio Auditore, și Connor va avea posibilitatea de a recruta și folosi noi asasini.
Va fi implementat și un nou sistem de notorietate, mult mai permisiv, care nu va îngrădi libertatea de mișcare și explorare a personajului principal. De altfel, datorită mediului de joc mai vast, se va pune un accent mult mai pronunțat pe explorare, existând și opțiunea de fast travel dintr-o locație într-alta.
Pentru Assassin’s Creed III, s-au înregistrat nu mai puțin de 2,5 ore de dialoguri și secvențe cinematice, Ubisoft apelând și la actori de origine amerindiană pentru a spori autenticitatea jocului. Cel de-al treilea Assassin’s Creed se află în lucru de mai bine de trei ani, fiind dezvoltat în paralel cu ultimele titluri ale seriei.
Assassin’s Creed III va fi lansat pe 31 octombrie 2012, pentru PC, Xbox 360 și PlayStation 3.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER