Battlefield 3 va fi lansat fără Mod Tools
Într-un interviu realizat de publicația GameStar cu
Patrick Söderlund, vice președintele Electronic
Arts, acesta a lăsat să se înțeleagă că nu vor fi oferite
Mod Tools pentru mult așteptatul shooter al celor de la DiCE –
Battlefield 3.
Noțiunea de „Mod Tools” se referă la programe
adiționale (un așa zis SDK – Software Development Kit) dedicate
editării anumitor aspecte ale unui joc – niveluri
și hărți, modele, texture, cod sursă etc. Cu ajutorul acestora,
devzoltatorii amatori își pot crea propriile adiții sau
modificări pentru jocul original, acestea purtând numele
de „Mod-uri”. Spre exemplu, un „Mod” faimos, care grație
popularității sale a ajuns până la nivelul de joc de sine stătător
comercial, este
Counter-Strike, realizat inițial cu ajutorul
SDK-ului pentru primul Half-Life.
Conform lui Söderlund, motivul pentru care compania pe care o
reprezintă a ales să nu facă acest pas în cazul lui
Battlefield 3 este motorul grafic
Frostbite 2 pe care jocul îl folosește,
mult prea complex pentru a putea fi „stăpânit” de
utilizatorii amatori. Întregul interviu poate fi urmărit
mai jos (nu va lasați descurajați de introducerea în germană,
restul sesiunii de întrebări și răspunsuri se desfășoară în limba
engleză).