Battlefield 3 va fi lansat fără Mod Tools

Într-un interviu realizat de publicația GameStar cu
Patrick Söderlund, vice președintele Electronic
Arts, acesta a lăsat să se înțeleagă că nu vor fi oferite
Mod Tools pentru mult așteptatul shooter al celor de la DiCE –

Battlefield 3
.

Noțiunea de „Mod Tools” se referă la programe
adiționale (un așa zis SDK – Software Development Kit) dedicate
editării anumitor aspecte ale unui joc – niveluri
și hărți, modele, texture, cod sursă etc. Cu ajutorul acestora,
devzoltatorii amatori își pot crea propriile adiții sau
modificări pentru jocul original
, acestea purtând numele
de „Mod-uri”. Spre exemplu, un „Mod” faimos, care grație
popularității sale a ajuns până la nivelul de joc de sine stătător
comercial, este
Counter-Strike
, realizat inițial cu ajutorul
SDK-ului pentru primul Half-Life.

Conform lui Söderlund, motivul pentru care compania pe care o
reprezintă a ales să nu facă acest pas în cazul lui
Battlefield 3 este motorul grafic
Frostbite 2 pe care jocul îl folosește,
mult prea complex pentru a putea fi „stăpânit” de
utilizatorii amatori
. Întregul interviu poate fi urmărit
mai jos (nu va lasați descurajați de introducerea în germană,
restul sesiunii de întrebări și răspunsuri se desfășoară în limba
engleză).

Publicat: 07 07. 2011, 13:05
Actualizat: 07 07. 2011, 13:06