Modul în care colaborează publisherii de jocuri video cu vânzătorii din magazinele retail rămâne încă un mister pentru aceștia din urmă. Cel puțin așa pare, dacă ar fi să ne luăm după isprava angajaților dintr-un magazin Best Buy din Rochester, Minnesota, Statele Unite ale Americii. Aceștia au expus un banner în magazin, anunțând că Diablo III, poate cel mai așteptat joc al anului, va fi lansat pe 1 februarie 2012.
Bineînțeles că banner-ul a fost fotografiat, sfârșind pe Internet, unde a fost analizat din toate punctele de vedere. Anumiți utilizatori au ajuns la concluzia că fotografia ar fi fost trucată, bazându-se în special pe greșeală de ortografie prezentă în data de lansare anunțată („Feburary” în loc de February). Totuși, cei de la Joystick au investigat, contactând telefonic magazinul în cauză, reprezentanții acestuia confirmând existența respectivului afiș.
Ulterior, Blizzard Entertainment a replicat prin vocea community manager-ului Micah „Bashiok” Whipple, care a infirmat veridicitatea informațiilor apărute pe acel banner. Conform Blizzard, nimeni nu îi poate împiedica pe retaileri să scornească presupuse date de lansare pentru jocurile pe care le comercializează. Totuși, o dată de lansare finală pentru Diablo III nu a fost anunțată încă, Whipple insistând asupra faptului că, atunci când acesta va fi făcut public, un astfel de anunț va fi realizat prin intermediul unui comunicat oficial de presă din partea Blizzard și nu cu ajutorul retailerilor.
Ulterior, la indicațiile managerului general al magazinului Best Buy, banner-ul promoțional a fost îndepartat din reprezentanța din Rochester, Minnesota, motivul fiind indecizia publisherului de a se hotărî asupra datei de lansare exacte. După cum s-a suspectat, materialul promoțional fusese confecționat de către angajații magazinului, nefiind trimis de către Blizzard Entertainment.
Așadar, slabe șanse ca Diablo III sa vadă lumina zilei în cursul lunii februarie a acestui an. Totuși, circulă zvonurile că jocul celor de la Blizzard ar fi deja gata, însă întâmpină greutăți în a obține aprobarea autorităților coreene pentru a putea fi lansat. Impedimentele ar fi cauzate de posibilitatea de a folosi bani reali pentru a cumpăra obiectele puternice din joc, pe care coreenii o încadrează în categoria jocurilor de noroc.
Având în vedere cât de importantă este piața coreeana pentru Blizzard (StarCraft este sport național în Coreea de Sud) și faptul că publisherul dorește să lanseze Diablo III simultan în toate regiunile de pe glob, vom mai avea de așteptat până când apele se vor limpezi în privința lansării acestui titlu mult așteptat.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER