Anul trecut, cei de la Blizzard Entertainment au anunțat că plănuiesc lansarea lui Diablo III în prima parte a anului 2012. Mai târziu, eforturile companiei de a obține certificările necesare din partea comisiilor de rating din Coreea de Sud lăsau să se înțeleagă că Diablo III ar fi aproape gata, jocul primind în final unda verde din partea autorităților coreene. Și totuși, tocmai atunci când așteptam vești despre o iminentă dată de lansare, Blizzard schimbă din nou macazul.
Astfel, printr-un post apărut pe site-ul oficial, Jay Wilson, regizorul Diablo III, anunță aplicarea unor modificări asupra design-ului jocului, menționând faptul că preferă să amâne din nou lansarea acestuia, decât să publice un titlu grăbit și nefinisat. Și, după cum o spune și titlul, aceste modificări nu sunt simple corecții de bug-uri, ci schimbări fundamentale ale mecanicilor de joc din spatele lui Diablo III.
Pentru început, scroll-urile de identificare nu mai sunt incluse în joc. Obiectele neidentificate și procesul de identificare au rămas implementate în joc, însă acest procedeu nu se mai realizează prin intermediul acestor scroll-uri. Abilitatea de identificare a obiectelor culese va fi acum nativă pentru fiecare personaj din joc, acestea fiind capabile să indentifice singure armele, armurile etc. pe care le găsesc în aventura lor (acțiunea se va realiza printr-un click dreapta pe item-ul respectiv și va dura câteva secunde, în funcție de item-ul identificat).
Unul dintre cele cinci sloturi de acces rapid va fi mutat, urmând a fi dedicat în exclusivitate consumării de poțiuni. Deși sistemul de luptă din Diablo III nu mai pune atât de mult accent pe consumarea frenetică de poțiuni (existând „bule de sănătate” pe care monștrii uciși le lasă în urma lor), echipa de la Blizzard a ajuns la concluzia că poțiunile încă joacă un rol important și a decis să le evidențieze în fața celorlalte obiecte ce pot fi accesate rapid.
Din rândurile artizanilor, cel Mistic va dispărea din versiunea inițială de Diablo III. Pur și simplu Wilson consideră că artizanul Mistic nu juca un rol prea important, fiind doar o modalitate alternativă de a personaliza obiectele prin intermediul plasării de pietre prețioase în obiectele dotate cu lăcașe. Echipa producătoare are nevoie de timp pentru a definitiva o mecanică de joc interesantă pentru acest tip de artizan, nefiind exclusă posibilitatea ca artizanul Mistic să revină în joc într-un viitor mai puțin apropiat (poate într-un expansion pack?).
O altă modificare majoră este eliminarea din joc a obiectelor Cauldron of Jordan și Nephalem Cube. Acestea erau dedicate fluidizării gameplay-ului, eliminând nevoia de a călători des până în oraș pentru a vinde obiectele acumulate sau pentru a le transforma în piese necesare procesului de crafting. Ei bine, cei de la Blizzard s-au răzgândit în privința acestora, considerând că vizitele dese în oraș consituiau o parte integrantă a gameplay-ului seriei Diablo.
Astfel, obiectele nu vor mai putea fi vândute decât în oraș, la comercianți, iar operațiunea de „salvage” (dezmembrarea obiectelor pentru a obține materiale pentru crafting) va putea fi realizată doar prin intermediul artizanului Blacksmith. În plus, obiectele simple (albe) nu vor mai putea fi exploatate pentru resurse de crafting, modificare menită să prevină obținerea unor cantități însemnate de astfel de materiale.
De asemenea, având în vedere necesitatea de a vizita orașele mult mai des, Stone of Recall a fost la rândul său eliminat din joc, fiind înlocuit de clasicul Town Portal, ce va putea fi accesat direct din interfața din partea de jos a ecranului.
În versiunea beta, caracteristicile de bază ale personajelor erau Attack, Precision, Defense și Vitality. La rândul lor, acestea vor fi schimbate. Pentru versiunea finală a lui Diablo III, va fi implementat un sistem bazat pe următoarele atribute de bază: Strength, Dexterity, Intellect și Vitality. Acestea vor influența comportamentul personajelor după cum urmează:
Strength +Barbarian damage +Armor
Dexterity +Demon Hunter damage +Monk damage +Dodge
Intellect +Wizard damage +Witch Doctor damage +Health from globes
Vitality +Health
Prin eliminarea obiectelor Cauldron of Jordan și Nephalem Cube și prin relocarea Town Portal-ului în partea de jos a interfeței principale, a fost eliberat îndeajuns de mult spațiu în UI-ul dedicat personajelor pentru a afișa caractersticile detaliate ale acestora. Astfel, va fi mult mai ușor ca jucătorii să monitorizeze atent influențele pe care obiectele echipate le pot avea asupra eroilor.
Toate aceste modificări vor fi aplicate cât mai rapid prin update-uri pentru versiunea beta actuală, echipa de la Blizzard plănuind, pe lângă finisările suplimentare, și schimbarea masivă a modurilor de funcționare a altor componente ale jocului, cum ar fi sistemele de skill-uri și rune. Acestea vor fi anunțate în viitorul apropiat.
Așadar, cei care sperau că vor avea ocazia să joace Diablo III cât mai repede vor fi din nou dezamăgiți. Cei de la Blizzard Entertainment sunt deciși să țină jocul în producție încă mult timp, pentru a fi siguri că Diablo III, la momentul apariției, nu va înșela așteptările fanilor.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER