Diablo III – explicații despre sistemul de resurse alocat fiecărei clase
Vă anunțam săptămâna trecută că Blizzard a deschis un nou site, dedicat comunității din jurul mult așteptatului Diablo III. Producătorii au promis că noul site va constitui principalul mijloc de comunicare dintre studio și fanii universului Diablo, locul în care, în premieră, vor fi anunțate noutățile și detaliile legate de Diablo III. Și iată că se țin de cuvânt.
Pe site-ul comunității Diablo III a fost publicat un articol dedicat sistemului de resurse folosit de clasele de personaje din Diablo III. În primele două jocuri ale seriei, lucrurile erau destul de clare: fiecare personaj beneficia de două atribute principale: viață și mana, prima indicând starea de sănătate a personajului controlat, cea de-a doua fiind folosită pentru a realiza vrăji sau utiliza skill-uri. Acest gen de abordare a fost semnificativ alterat pentru Diablo III.
Deși sistemul de viață va rămâne în mare parte neschimbat, a fost adusă o modificare majoră la acest capitol: există șansa ca anumiți monștri, atunci când mor, să lase în urma lor globuri de sănătate. Când un personaj va trece peste un asemenea glob, un anumit procentaj din bara de viață i se va umple automat. Această mecanică de joc a fost gândită ca o alternativă la clasicele poțiuni de viață, care vor exista în continuare în Diablo III, însă vor avea o perioadă de cooldown mai lungă.
În ceea ce privește mana, Blizzard a ales să renunțe la folosirea acesteia pentru toate cele cinci clase de personaje din Diablo III. Astfel, Witch Doctor-ul este singura clasă de personaje care va mai folosi mana, comportamentul acestei resurse fiind în mare parte asemănător cu ceea ce întâlneam și la personajele din Diablo II. În schimb, Barbarul va folosi Fury, o resursă care poate fi acumulată doar în luptă, atunci cand eroul lovește inamicii sau este lovit de aceștia.
Demon Hunter-ul va avea la dispoziție o combinație de resurse – Hatred și Discipline, prima fiind responsabilă pentru alimentarea skill-urilor ofensive, în timp ce disciplina poate fi folosită pentru apelarea skill-urilor tactice ale eroului. Monk-ul va folosi Spirit, o resursă ce se regenerează în luptă, atunci când călugărul folosește atacuri melee sau anumite abilități; spre deosebire de barbar, însă, Spirit-ul câștigat de călugăr nu se va pierde atunci când personajul nu este implicat în lupte. Wizard-ul are la dispoziție Arcane Power, o resursă ce se regenerează foarte rapid și care permite apelarea vrăjilor specifice acestei clase.
Pentru mai multe detalii despre sistemul de resurse alocat fiecărei clase din Diablo III, nu ezitați să consultați întregul articol publicat pe site-ul comunității jocului.