Epic Games și Blizzard Entertainment, la Dev.Play 2018
Dev.Play, conferința anuală dedicată industriei producătoare de jocuri video din România organizată de RGDA (Asociația dezvoltatorilor români de jocuri) pe 4 – 5 octombrie 2018, în București, anunță un parteneriat cu Epic Games.
Renumita companie dezvoltatoare de jocuri video și de tehnologii pentru motoare grafice cross platform va fi prezentă în cadrul evenimentului cu un spațiu dedicat Unreal Engine, unde dezvoltatori indie locali și din regiune vor expune jocurile realizate cu ajutorul acestui motor grafic, iar specialiști ai Epic Games vor oferi mai multe informații despre instrumentele de dezvoltare pe care le oferă.
Epic Games a realizat, de-a lungul timpului, titluri recunoscute la nivel internațional precum Unreal, Gears of War și Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri al momentului, cu 125 de milioane de jucători înregistrați. Printre specialiștii Unreal Engine care vor veni se numără și Sjoerd De Jong, Senior Engine Evangelist, el fiind prezent și în martie în Bucuresti la Dev.Play Spring Workshop.
Unreal Engine este un motor grafic care oferă o suită completă de instrumente de dezvoltare pentru animații, editare în VR, AI, efecte de post procesare, randări foto în timp real și multe altele. Motorul grafic a fost conceput în principal pentru jocurile first-person shooter, dar este folosit cu succes într-o mare varietate de genuri, printre care RPG-uri și jocuri de aventură. În 2014, Unreal Engine a fost premiat cu titlul de „cel mai de succes motor grafic utilizat pentru jocuri video” în cadrul Guinness World Records.
Arta este una dintre temele principale ale conferinței, astfel că specialiști din industrie precum Chris Evans, șeful echipei de animație video in-game al studioului Blizzard Entertainment și Ashab Martin, freelance art director și concept designer, se vor alătura ediției DEV.PLAY de anul acesta.
Chris Evans este un veteran al dezvoltării de jocuri, având peste 20 de ani de experiență în animații 3D, efecte vizuale și în industria de divertisment (jocuri video, filme, seriale etc.), iar, în prezent, conduce echipa de in-game cinematics din cadrul celebrei companii Blizzard Entertainment. Activitatea sa alături de Blizzard Entertainment se remarcă prin contribuția adusă unor titluri precum StarCraft II și World of Warcraft, două dintre cele mai populare jocuri ale prestigiosului studio.
În plus, în cadrul conferinței Dev.Play 2018 va fi prezent și Aleksander Kauch, de la 11bit Studios. Acesta are o experiență bogată în programare, game arhitecture și dezvoltare de jocuri, iar în prezent ocupă postul de Lead Game Programmer în cadrul 11bit Studios, luând parte la dezvoltarea unor titluri precum This War of Mine, Frostpunk și seria Anomaly.
Pentru al doilea an consecutiv, Nordic Game va aduce în România competiția Discovery Contest, care oferă dezvoltatorilor indie o nouă șansă de a-și prezenta proiectele selectate în cadrul unor sesiuni live. Competiția va avea loc la Dev.Play 2018 iar mai multe detalii, precum și lista completă a premiilor, vor putea fi găsite pe site-ul evenimentului. Breadcrumbs Interactive, studioul românesc câștigător în cadrul ediției Dev.Play 2017 cu jocul Yaga, a obținut locul I și în finala Nordic Game Discovery din Malmo, Suedia.
De asemenea, Dev.Play 2018 va fi gazda ceremoniei de decernare Dev.Play Awards Gala în cadrul căreia vor fi premiate jocurile românești prezentate pe parcursul evenimentului în cadrul unui Indie Game Showcase.
Dev.Play 2018 va avea loc în perioada 4 – 5 octombrie 2018 și va pune accentul pe educație și inovație ca elemente esențiale pentru dezvoltarea industriei locale de game development. Conferința va reuni numeroși speakeri internaționali și personalități ale industriei recunoscute la nivel mondial și local într-o serie de prezentări, workshop-uri și panel-uri.