Experianța id Software va face din RAGE un joc mult mai bun
id Software a lansat un nou material promoțional pentru RAGE, combinația de
shooter și racer postapocaliptic, ce urmează să fie
lansată în această toamnă. De această dată, este vorba despre o
serie de jurnale video, prima parte fiind dedicată trecutului celor
de la id Software. Pentru cine nu știe, compania lui John
Carmack a pus bazele genului first person shooter în anii
’90, prin intermediul unor titluri de legendă precum
Wolfenstein 3-D, DOOM sau
Quake.
Conform spuselor celor mai importanți membri ai echipei ce
dezvoltă RAGE, această experiență vastă în domeniu
i-a ajutat să transforme noul joc într-un produs de o calitate
excepțională, care, cel putin din punct de vedere
tehnologic, nu va avea rival pe piață în momentul în care va fi
lansat. Despre ce este vorba mai exact? Tehnolgia din
cadrul jocurilor de astăzi este limitată într-o oarecare măsură de
natura multiplatform a acestora, motoarele grafice fiind nevoite să
ruleze la fel de bine și pe PC și pe console. Astfel, de cele mai
multe ori, producătorii sunt nevoiți să recurgă la unele
compromisuri pentru a atinge acest obiectiv: framerate-ul este
limitat, jocul rulează într-o rezoluție scăzută sau sunt folosite
texturi și modele de rezoluție scăzută.
Tocmai la acest capitol se va face remarcat
RAGE. Spre deosebire de concurență, grație
talentului imens al lui John Carmack, jocul va avea la bază cel mai
nou engine grafic id Software – id Tech 5. Pe
lângă posibilitățile aduse de tehnologia
Megatexture (care permite folosirea unor texturi
diferite pentru absolut orice petic de pământ sau obiect din lumea
RAGE, îndepărtând astfel efectul de repetiție a
texturilor, atât de prezent în jocurile de astăzi), Carmack explică
cum id Tech 5 este singura metodă prin intermediul căreia un joc de
consolă poate rula la rezoluție HD completă, fără
compromisuri calitative, păstrând în același timp un
framerate fluent de 60 FPS.
RAGE va fi lansat în această toamnă pe PC și
console, jocul fiind așteptat în Europa pe 7 octombrie
2011.