Iată cum arătau jocurile Star Wars anulate
În ciuda faptului că LucasArts stătea pe ceea ce ar fi putut fi considerat un munte de bani (întreaga franciză Star Wars), compania lui George Lucas a avut probleme mari în a valorifica acest avantaj prin intermediul propriilor sale jocuri video. De altfel, începând cu anii 2000, LucasArts s-a aflat într-o continuă scadere, acest trend culminând cu vânzarea companiei către Disney.
Totuși, înainte de această tranzacție, care se pare că a pus punct oricărui proiect Star Wars aflat în desfășurare, LucasArts a avut în lucru o serie de jocuri, unele dintre ele foarte promițătoare. În urma colaborării cu echipa Red Fly Studio, care s-a ocupat de versiunea pentru Nintendo Wii a jocului Star Wars: The Force Unleashed II (considerată cea mai reușită ediție a unui titlu de tristă amintire, totuși), se pare că LucasArts i-ar fi însărcinat pe noii lor parteneri cu realizarea unui joc Star Wars ce urma să-l aibă pe Darth Maul în rolul principal.
Din păcate, acest joc, din care puteți urmări câteva secvențe mai jos, nu a mai văzut niciodată lumina zilei, căzând victimă management-ului defectuos impus de publisher. S-a trecut prin expandarea proiectului către platformele HD de la acea vreme (PC, Xbox 360 și PlayStation 3), proasta comunicare dintre LucasArts și studioul producător și inevitabila întâlnire cu George Lucas, care, bineînțeles, a dorit ca numeroase aspecte ale jocului să fie modificate. Până la urmă, jocul Star Wars cu Darth Maul a fost anulat în întregime.
O altă victimă a proastei organizări din cadrul LucasArts a fost mult mai cunoscutul Star Wars 1313, anunțat pentru prima dată în cadrul E3 2012, dezvoltat de această dată de echipa internă de producție a publisher-ului. Deși secvențele prezentate (pe care le puteți urmări în întregime în clipul de mai jos) erau extrem de promițătoare, jocul fiind realizat cu ajutorul Industrial Light & Magic (specialiști în domeniul efectelor speciale), Star Wars 1313 a trecut, la rândul său, printr-un ciclu de dezvoltare foarte zbuciumat, culminat cu modificarea subtanțială a jocului atunci când George Lucas a hotărât ca protagonistul să fie chiar vânătorul de recompense Boba Fett.
Odată cu trecerea licenței Star Wars în proprietatea celor de la Disney, Electronic Arts a primit dreptul de a realiza jocurile oficiale ale francizei, dezvoltarea lui Star Wars 1313 fiind abandonată. Speranța moare ultima însă, Amy Hennig (responsabilă pentru seriile Legacy of Kain, alături de Crystal Dynamics, și Uncharted, alături de Naughty Dog), alăturându-se echipei Visceral Games (studiou deținut de Electronic Arts) pentru a lucra un nou joc Star Wars. Momentan, tot ce știm în mod oficial este că Electronic Arts va publica în cursul acestui an Star Wars: Battlefront, shooter multiplayer realizat de echipa de la DICE, ce este așteptat pe piață în aceeași perioadă cu noul film Star Wars Episode VII: The Force Awakens.