Tim Sweeney, fondatorul celor de la Epic Games, a făcut câteva afirmații extrem de interesante prin intermediul propriului cont de Twitter. Astfel, conform lui Sweeney, principala problemă pe care dezvoltatorii de jocuri pentru PC o au în acest moment este cota de 30% din încasări pe care Valve o percepe pentru fiecare achiziție realizată prin Steam. Tocmai din această cauză cei de la Epic ar fi pornit alternativa Epic Games Store, unde percep o cotă de doar 12% din încasări (ba chiar și mai puțin, în anumite condiții).
Totusi, începând din toamna anului trecut, cei de la Valve și-au revizuit un pic politica, oferind unele avantaje publisherilor capabili să vândă cantități mari. Astfel, dacă vânzările unui joc publicat prin intermediul Steam depășesc 10 milioane de dolari, Valve va ceda 75% din încasări către publisher, mulțumindu-se cu o cotă proprie redusă la 25%. Mai mult, dacă încasările de pe urma unui joc trec de pragul celor 50 de milioane de dolari, cota celor de la Valve scade la 20%, restul de 80% revenind publisher-ului. Totuși, această abordare nu avantajează deloc producătorii mici, ale căror produse nu vând atât de mult, forțați în continuare să cedeze 30% din vânzări către Valve dacă vor să fie prezenți pe Steam.
Abordarea celor de la Epic Games pare oarecum logică în aceste condiții, marea problemă a comunității de jucători fiind legată însă de apariția titlurilor exclusiv distribuite prin intermediul Epic Games Store. Mai rău, unele dintre aceste jocuri fuseseră confirmate pentru Steam în prealabil, fiind eliminate din oferta celor de la Valve în urma semnării unor contracte de exclusivitate cu Epic Games (înțelegeri plătite de aceștia din urmă!).
If Steam committed to a permanent 88% revenue share for all developers and publishers without major strings attached, Epic would hastily organize a retreat from exclusives (while honoring our partner commitments) and consider putting our own games on Steam. — Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 25, 2019
If Steam committed to a permanent 88% revenue share for all developers and publishers without major strings attached, Epic would hastily organize a retreat from exclusives (while honoring our partner commitments) and consider putting our own games on Steam.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 25, 2019
Când va renunța Epic Games la acest obicei pe care gamerii nu prea îl au la inimă? Tim Sweeney este tranșant și în aceasta privință: dacă Valve și-ar coborî la rândul său cota din vânzările realizate prin Steam la numai 12%, Epic Games se angajează să renunțe la aceste „achiziții” de titluri exclusive și, mai mult, ar lua în calcul chiar publicarea propriilor titluri (precum Fortnite) prin intermediul Steam.
Rămâne de văzut dacă Valve va reacționa la această „ofertă” venită din partea lui Sweeney; posesorii platformei Steam, care deține încă monopolul în materie de distribuție digitală a jocurilor pentru PC, nu s-au arătat foarte interesați, până acum, să răspundă „provocărilor” venite din partea Epic Games. Doar în ultima jumătate de an, numeroase jocuri de la producători mai mici sau mai mari – precum Tom Clancy”s The Division 2 și Anno 1800 (Ubisoft), The Outer Worlds și Borderlands 3 (Take-Two Interactive), Metro Exodus (Deep Silver) sau Control (505 Games) au renunțat la Steam în favoarea Epic Games Store.
That”s a loaded question! But Epic will stay the course. 30% store dominance is the #1 problem for PC developers, publishers, and everyone who relies on those businesses for their livelihood. We”re determined to fix it and this is the one approach that will effect major change. — Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 24, 2019
That”s a loaded question! But Epic will stay the course. 30% store dominance is the #1 problem for PC developers, publishers, and everyone who relies on those businesses for their livelihood. We”re determined to fix it and this is the one approach that will effect major change.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 24, 2019
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER