LEGO DC Super-Villains Review: e bine să fii rău
Știu că e un clișeu, inspirat dintr-o zicală împrumutată de la yankei, dar exact acesta este sentimentul lăsat de LEGO DC Super-Villains: e bine să fii rău, chiar dacă subiectul și eroii, respectiv antieroii par deosebit de familiari. Fanii benzilor desenate chiar nu au de ce să se plângă de prestația TT Games, ei fiind răsfățați, după trei iterații cu eroi DC si încă trei cu eroi Marvel, de cel mai nou episod, care încearcă să prezinte, în stilul pătrățos al cărămizilor LEGO, partea întunecată a universului dominat de Batman și de Superman.
Producătorii încearcă să ne convingă că ideea unui astfel de joc ar fi apărut încă de la primul joc LEGO cu Cavalerul Negru în rol principal, iar anumite surse vorbesc despre faptul că ar fi fost cam redundant și jenant să mai primim încă un titlu în care cel mai îndrăgit fiu al orașului Gotham se joacă cu cărămizile de plastic. Astfel, s-a optat pentru o abordare nouă a poveștii clasice, în care rolurile principale le revin răufăcătorilor conduși spre pierzanie de însuși Lex Luthor.
Chiar dacă titlul sugerează că accentul se va pune pe antieroii universului DC, povestea este în așa fel țesută încât un rol important le revine tuturor membrilor Justice League, care la un moment dat sunt înlocuiți de dubioșii impostori din Justice Syndicate, aterizați dintr-un univers paralel. Singurii care reușesc să vadă dincolo de înșelătoria lui Ultraman, Superwoman sau Owlman sunt Harley Quinn și Joker, care descoperă o oportunitate de a crea haos și de a prelua controlul lumii. Fără să dăm prea multe detalii, jucătorul va putea, la final, să-și aleagă singur soarta, care la începutul jocului pare bătută în cuie.
O premieră în cadrul jocurilor LEGO de la TT Games este accentul sporit pus pe personajul creat de jucător încă de la începutul jocului. Acesta, chiar dacă poate fi poreclit „mutulică” din cauza lipsei unui actor care să-i împrumute vocea, va avea un rol grăitor în desfășurarea evenimentelor, evoluția și intervențiile sale fiind de mult ori factorul decisiv care salvează gașca de nelegiuiți de la pierzanie. Este lăudabilă atenția pe care au acordat-o producătorii acestui aspect, jucătorii putând să-și personalizeze avatarul în cel mai mic detaliu, nu doar din punctul de vedere al aspectului fizic, dar și al felului în care acesta se mișcă, al superputerilor pe care le posedă și al modului în care le folosește. Astfel, razele laser pot fi lansate din ochii personajului creat sau pot porni din pieptul acestuia, el poate să zboare ori să sară peste jumătate de hartă dintr-o singură apăsare de buton.
Dacă pe parcurs te plictisești de mutulică al tău, nu e nici o problemă, îl poți edita și modifica folosind o serie de elemente dintr-un catalog din ce în ce mai stufos – rezultat al desfășurării poveștii și întâlnirii de noi eroi și răufăcători. Singurul comentariu negativ despre erou, numit de colegii săi în crime Rookie, este că în a doua jumătate a jocului importanța sa scade și va străluci din nou abia spre sfârșit. În pofida inconsistențelor, povestea este una savuroasă și plină de umor. Hiatusul va fi umplut cu cele mai interesante personaje ale universului DC, nelipsind legende precum Black Adam, Sinestro, Cheetah, Solomon Grundy sau chiar Lobo. Personajele ce pot fi deblocate în joc sunt numeroase și diverse, iar fiecare fan va găsi ceva pe placul său.
Cum era de așteptat, gameplay-ul de bază nu a fost modificat, producătorii aducând însă îmbunătățiri minore rețetei vechi astfel încât aceasta să nu-și arate vârsta. Printre elementele noi regăsim posibilitatea de a face selfie-uri sau bătăliile cu oponenți călare pe dinozauri. Noutățile sunt minore, dar reprezintă o adiție armonioasă stilului jocurilor LEGO în care nimic nu este luat în serios cu adevărat. Misiunile se îmbină foarte bine cu lumea deschisă din joc, pe lângă obiectivele principale deja numeroase, fiecare parte a hărții fiind plin până la refuz cu activități secundare.
Fie că e vorba de vânătoarea protezelor animate din parcul de distracții al lui Joker, furtul de acadele de la bebeluși sau confruntarea cu boșii de cartier, LEGO DC Super-Villains este plin de activități care vor ține ocupați și distrați jucătorii de toate vârstele. Aceste activități de luptă, platforming și puzzle pot deveni repetitive sau frustrante doar dacă încerci să completezi jocul 100%, această ambiție prelungindu-i considerabil „durata de viață”. Chiar dacă te concentrezi doar asupra misiunilor principale, jocul îți va umple un întreg weekend ploios (sau înzăpezit), iar îndeplinirea fiecărui obiectiv mai poate adăuga cu lejeritate trei-patru zile.
Nivelul de dificultate este cel potrivit, astfel încât nici cei mai tineri fani să nu devină frustrați. Nici controlul nu s-a schimbat, ceea ce e cu dus și întors: în general lucrurile sunt în regulă, dar vehiculele în continuare se comportă ca niște cărămizi de LEGO, iar, în cazul anumitor abilități care necesită apăsarea îndelungată a unui buton, pot apărea confuzii din partea jocului, care, treptat, devin agasante. Un exemplu perfect este Superman, care prin apăsarea prelungită al aceluiași buton poate să scoată laser din ochi sau să înghețe cu suflul anumite obiecte, acțiunea fiind dictată de suprafața țintită, aceasta, din păcate, nefiind întotdeauna corect detectată de joc.
Aspectele agasante și bug-urile sunt însă neglijabile, cel puțin în comparație cu alte titluri LEGO recente și cu distracția de ansamblu. Stilul vizual al jocului este unul reușit, potrivit cu povestea și, combinat cu umorul tipic acestei serii, reușește să creeze o atmosferă captivantă.
Rezultatul este cel mai reușit joc LEGO apărut în ultimii ani. Spre deosebire de The Incredibles, care părea să fie mai degrabă o tentativă de furt din portofelele jucătorilor, DC Super-Villains este un joc căruia i s-a acordat mai multă atenție, fiind mai finisat și mai distractiv. Potrivit pentru toate vârstele, poate fi o alegere ideală de cadou pentru cei care nu l-au achiziționat în momentul lansării.