În această dimineața, Nintendo a susținut o prezentare a consolei Nintendo Switch, dezvăluind numeroase detalii despre acest nou sistem destinat jocurilor video.
După cum știam deja, Nintendo Switch este un hibrid de dispozitiv mobil și consolă „de casă” statică: conectat la dock-ul staționar, Switch se va comporta ca o consolă clasică, jucătorii putând să se bucure de titluri cu grafică de înaltă definiție (maximum 1080p) pe televizorul propriu. Aceste jocuri vor putea fi rulate însă și „in deplasare”, situație în care Nintendo Switch devine o veritabilă tabletă de gaming, ajutată și de controllerele detașabile Joy-Con.
Din păcate, Nintendo nu a insistat foarte mult asupra specificațiilor hardware ale consolei Nintendo Switch: ecranul tactil al tabletei va fi capacitiv, va avea o dimensiune de 6,2 inci și o rezoluție de doar 1280×720 (720p). Când consola va fi plasată în dock-ul staționar, jocurile vor fi afișate la 1080p (fie nativ, fie prin upscaling) pe ecranul televizorului. De asemenea, atunci când e conectată la dock, consola va fi capabilă de sunet surround 5.1; în modul portabil, Switch va beneficia de sunet stereo prin intermediul difuzoarelor incluse, sau clasicului jack audio de 3,5mm.
În modul portabil, bateria lui Nintendo Switch va oferi o autonomie de 3-6 ore, în funcție de complexitatea jocului rulat. Spre exemplu, atunci când Switch rulează un joc pretențios, precum noul The Legend of Zelda: Breath of The Wild, durata de viață a bateriei nu va depăși limita minimă de 3 ore. Pe lângă plasarea în dock-ul staționar, consola va putea fi încărcată și în modul portabil, chiar în timp ce funcționează, prin intermediul conectorului USB Type-C.
Nintendo Switch va beneficia de numai 32GB de stocare internă, parte din aceasta urmând să fie ocupată de fișierele de sistem ale consolei. Spațiul de stocare va putea fi extins prin intermediul cardurilor de memorie de tip SDHC sau SDXC.
Nintendo evită elegant să ofere detalii suplimentare despre procesorul și cipul video ce stau la baza consolei Switch, limitându-se la a afirma că noua consolă este motorizată de o varianta personalizată a cipului Tegra de la NVIDIA. Zvonurile vorbesc, din păcate, de o configurație bazată Tegra X1, modelul folosit de NVIDIA și pentru propriul Shield TV, specificațiile hardware pentru Nintendo Switch fiind chiar mai scăzute decât ale „consolei” NVIDIA.
Orientativ, Shield TV putea concura cu succes cu vechea generație de console (PlayStation 3 și Xbox 360), nefiind însă capabil să se apropie de nivelul de performanță impus de Xbox One sau PlayStation 4. În sprijinul acestei teorii vin și afirmațiile oficialilor Nintendo conform cărora noul The Legend of Zelda: Breath of The Wild va rula în rezoluția nativă 900p (1600×900, upscalat la 1080p) atunci când consola este plasată în dock-ul staționar și doar 720p în modul portabil.
Nintendo Switch se va putea conecta la Internet wireless prin intermediul cipului IEEE 802.11ac inclus sau cu ajutorul unui adaptor pentru LAN (neinclus în pachet), ce se va atașa la unul dintre porturile USB ale dock-ului staționar. Aceste porturi USB vor putea fi folosite și pentru încărcarea accesoriilor pentru consolă, precum controllerele Joy-Con sau gamepad-ul Nintendo Switch Pro Controller. De asemenea, prin intermediul conexiunii Wi-Fi, până la opt console Switch vor putea intercomunica, permițând sesiuni multiplayer adhoc (în rețea locală).
Când vine vorba de jocurile multiplayer online, Nintendo s-a inspirat din strategiile celor de la Sony și Microsoft, serviciile online pentru Switch urmând să fie oferite contra cost. Va exista o „perioadă de grație”, din primăvara acestui an și până în toamnă, când facilitățile online vor putea fi folosite gratuit. După acest termen, utilizatorii vor fi nevoiți să plătească dacă vor să joace online. Acest abonament plătit va include și accesul lunar la câte două jocuri clasice (unul din librăria Nintendo Entertainment System, unul din librăria Super Nintendo). Spre deosebire însă de ofertele PS Plus și Xbox Live Gold, abonații vor putea încerca aceste jocuri doar pe parcursul unei luni calendaristice, acestea urmând să fie înlocuite cu altele în luna următoare.
Jucătorii vor putea, de asemenea, să captureze screenshot-uri și să înregistreze secvențe video (funcție ce va sosi mai târziu), pe care le vor putea partaja online prin intermediul rețelelor de socializare. În primă fază, serviciile online pentru Nintendo Switch vor fi disponibile doar în America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic).
Nintendo Switch va fi disponibil pe piață începând cu 3 martie 2017, pachetul de bază ce include consola, dock-ul staționar, două controllere Joy-Con (stâng și drept), accesorii pentru acestea (conector, curelușe pentru siguranță), un cablu HDMI și încărcător, urmând să fie comercializat la un preț recomandat de 299$ în Statele Unite și 329€ în Europa (încă așteptăm confirmarea oficială în legatură cu prețul consolei în România).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER